1 (edytowany przez empiq 2007-05-17 18:53:21)

Temat: Co to właściwie "BMW M3 GTR"?

Trochę o bmw m3 gtr tongue

BMW - (niem. Bayerische Motoren Werke, pol. Bawarskie Zakłady Silnikowe) - niemiecka firma produkująca samochody osobowe i motocykle oraz skutery pod marką BMW. Siedziba firmy znajduje się w Monachium, w kraju związkowym Bawaria.

BMW jest właścicielem również innych marek samochodów, a także stajni BMW Sauber w Formule 1. Zespół nie jest jedyną formą zaangażowania firmy w sporty motorowe.

Modele i serie produkcyjne
BMW serii 7 (E38)
BMW serii 7 (E38)

Od początku lat 70. XX w. koncern BMW wprowadził jednolite nazewnictwo produkowanych modeli aut, tzw. serie, mówiące o klasie i wielkości samochodu. Popularne wśród aut marki BMW trzycyfrowe oznaczenia mówią o serii oraz o pojemności silnika, gdzie pierwsza cyfra oznacza serię a dwie pozostałe zazwyczaj pojemność silnika. Literka 'd' na koŃcu oznaczenia informuje nas, ze w danym samochodzie pracuje silnik wysokoprężny; literka 'C' o tym, że jest to coupe (oznaczenie od modelu E46); literka x o tym, że jest to samochód w wersji z napędem typu 4x4; natomiast dodatkowy wyraz 'touring' oznacza, ze mamy do czynienia z samochodem w wersji kombi. Precyzyjnie przestrzegane zasady oznaczeŃ uległy ostatnio rozluźnieniu, czego przykładem są modele 318i (silnik o pojemności 2 litra); zapowiedziane na wrzesieŃ 2006 modele serii 3 z benzynowymi, trzylitrowymi silnikami turbodoładowanymi oznaczone jako 335i (choć tu wyjątek zrobiono już w latach 80-tych wypuszczając na rynek model E23 745i z 3,5-litrowym turbodoładowanym silnikiem benzynowym); oraz sprzedawane już pojazdy serii 5 z silnikiem 3.0l diesel bi-turbo, oznaczone jako 535d. Natomiast jeśli chodzi o modele M (M od Motorsport), to występuje wtedy jedynie oznaczenie główne serii poprzedzone litera "M", np. M1, M3, M5, M6. Modele serii M charakteryzują się dodatkowymi akcentami sportowymi oraz posiadają silniki o zwiększonej mocy. Seria roadsterów Z, mająca jak do tej pory czterech przedstawicieli (Z1, Z3, Z4, Z8) nie ujawnia w oznaczeniach pojemności silnika.

BMW M 3/5/6

    * seria M - najbardziej usportowione samochody serii 3, 5 i 6 w topowych wersjach, z najmocniejszymi silnikami produkowane przez BMW Motorsport. BMW M5 to jeden z najszybszych rodzinnych sedanów na świecie.
          o BMW zaprezentowało uliczną wersję ekstremalnie sportowego samochodu jakim jest M3 GTR z silnikiem V8. BMW M3 GTR posiada wyjątkowo niskie zawieszenie oraz dysponuje bardzo sportowo ustawionym podwoziem. Kompaktowy, wysokoosiągowy silnik wyścigowy V8 umożliwia idealne rozłożenie wagi w aucie, co wspólnie z 19-calowym ogumieniem gwarantuje wyjątkowo łatwe, jak na osiągi, prowadzenie.
          o BMW M3 kabriolet posiada cechy typowe dla coupé. Napędza go także wysokoobrotowy silnik R6 o pojemności 3.2l i mocy 252 kW (343 KM). Dzięki temu otwarte M3 bez problemu osiąga ograniczoną elektronicznie prędkość maksymalną 250 km/h i przyspiesza w 5,5 sekundy od 0 do 100 km/h. Na czwartym biegu, z jazdy 80 km/h prędkość 120 km/h osiąga w 5,9 sekundy. Przeciętne zużycie paliwa wynosi 12,1 l na 100 km.
          o BMW M3 CSL ma wagę zredukowaną w porównaniu z seryjnym M3 o 200 kg, na każdy koŃ mechaniczny jego mocy przypada więc 3,5 kg masy co zapewnia doskonałe osiągi. Takie osiągi możliwe są dzięki lekkiej budowie auta, w której większość blaszanych elementów zastąpiono włóknem węglowym (dach, maska, klapa bagażnika). Silnik auta ma moc 360 KM. Ciekawostką jest iż po okazaniu licencji kierowcy rajdowego serwis ściąga ograniczenie prędkości

http://img120.imageshack.us/img120/4589/bmwm3gtrbp9.jpg

Niebawem dojdzie reszta opisu i ubiore to jakos w kolor, narazie musze sie zmywac, przed wieczorem powinien być end tongue

--++--++--++--++--++--++--++--++--++--++--++--++--++--

Kolekcja Hachette

Link do strony głównej:
http://www.kolekcja-hachette.pl/index.php

SILNIK PRO 12 BZX

    * Pojemność skokowa cylindra: 2,11 cm
    * Rozruch przez starter mechaniczny
    * Gaźnik regulowany przez 3 śruby
    * Sprzęgło odśrodkowe i dwa biegi

Model: TS-4n PRO V2
Waga: 1500 g
Rozstaw osi: 265 mm
Rozstaw kół przednich: 200-205 mm
Rozstaw kół tylnych: 200-203 mm

Homologowana karoseria o szerokości 200 mm
Silnik o pojemności 2,11 cm
Napęd na 4 koła
Dwa biegi
Niezależne zawieszenie wszystkich czterech kół
Regulacja kąta wyprzedzenia sworzni zwrotnicy
Przełożenie przez trzy pasy napędowe
Regulowany układ zawieszenia
Hamulec tarczowy

Długość kolekcji: 90 numerów
W przeliczeniu 2 lata 2 tygodnie tongue

Cennik:

1 - 9,90
2- 19,90
3-90- 39,90

Cena całkowita: 3.541$

Link do prenumeraty:
http://www.kolekcja-hachette.pl/prenumerata_BMW.php

Link do FAQ:
http://www.kolekcja-hachette.pl/kolekcja_BMW_02.php

Numer telefonu do kolekcji: (+48) 672108650

Lista części z wydanych numerów


   1. Koło i korpus amortyzatora
   2. Przedni mechanizm różnicowy i części amortyzatora
   3. Części amortyzatora, łożyska i przeguby mechanizmu różnicowego
   4. Przedni pasek zębaty i tuleje łożyskowe
   5. Wsporniki przedniego mechanizmu różnicowego i pasek zębaty
   6. Pośredni wałek napędowy i koło pasowe
   7. Lewy wspornik pośredniego wałka napędowego i ramka zabezpieczająca
   8. Prawy wspornik i koło pasowe
   9. Podwozie
  10. Tylny mechanizm różnicowy
  11. Tylny pas transmisyjny i łożyska
  12. Przeguby Cardana i tuleje łożyskowe
  13. Wsporniki tylnego mechanizmu różnicowego
  14. Okładziny cierne i krzywka hamulca
  15. Łożyska i koło pasowe tylnego napędu
  16. Wał skrzyni biegów i tarcza hamulcowa
  17. Tarcza sprzęgła z zapadką
  18. Tuleja sprzęgła skrzyni biegów
  19. Walcowe koło zębate
  20. Tuleja sprzęgła i walcowe koło zębate pierwszego biegu
  21. Karoseria
  22. Koło pasowe skrzyni biegów i klucz krzyżowy
  23. Drążek napinający
  24. Zwrotnice i atrapa tarcz hamulcowych
  25. Łożyska zwrotnic
  26. Przeguby zwrotnicy
  27. Dolne wahacze przednie i 2 atrapy tarcz hamulcowych
  28. Oś koła i adapter
  29. Tylny spojler
  30. Przeguby kuliste zwrotnic
  31. Górne wahacze przedniej osi
  32. Oś zwrotnicy z łącznikiem
  33. Trzpienie serwomechanizmu
  34. Układ zabezpieczenia serwomechanizmu
  35. Przednia pośrednia układu kierowniczego i atrapy lusterek
  36. Cięgna przekładni pośredniej układu kierowniczego
  37. Osie dolnych wahaczy
  38. Metalowy wspornik przednich amortyzatorów
  39. Przednie półosie z przegubami Cardana
  40. Osie górnych wahaczy
  41. Naklejki i elementy amortyzatora przedniego
  42. Elementy amortyzatora przedniego i tylnego spojlera
  43. Opona, felga, wypełnienie
  44. Drążki układu kierowniczego
  45. Montaż przednich amortyzatorów
  46. Zdolne wahacze tylne
  47. Osłony i osie tylnych zwrotnic
  48. Tylne zwrotnice i osie wahaczy
  49. Łożyska zwrotnic tylnych kół
  50. Osie tylnych kół
  51. Górne cięgna tylne
  52. Tylne osie z przegubami Cardana
  53. Tylne felgi

Źródło: Wikipedia, kolekcja hettche

Jakieś pytania? Chętnie odpowiem mailowo!

Share

2

Odp: Co to właściwie "BMW M3 GTR"?

empiq-jestem naprawde pod wrażeniem-pozdrawiam cie bardzo ciepło.a co to jest ferrari???

Share

3

Odp: Co to właściwie "BMW M3 GTR"?

wałaśnie pisze, bedzie wszystko! tongue:P

Share

4

Odp: Co to właściwie "BMW M3 GTR"?

yeap.. dobra robota.. dzięki smile rozważ zmianę niebieskiej czcionki na jakąś inną (bo troche daje po gałach - przynajmniej u mnie)