1

Temat: Nowy numer RCT

Jakoś dziwnie ostatnio zamilkło to forum i nikt się nie chwali, że kupił nr 19.
W tym numerze jak zwykle elementów jak na lekarstwo. Chłopaki "postarali" się i drugi bieg BMW podzielili na trzy części (szkoda, że nie na więcej smile). Jedyne pocieszenie to, że w następnym numerze będzie już cały pierwszy bieg.

Share

2

Odp: Nowy numer RCT

zamilkło bo coś podejrzewam, że mało osób przeczytało informacje o zmianie adresu.....

3

Odp: Nowy numer RCT

a w 21 numerze bedzie karesoria!!!!!!(niepomalowana)!!!!!!!!:P

Share

4

Odp: Nowy numer RCT

Nie ma co plakac.. wydalismy juz i tak ponad 700PLN i prawie od samego poczatku wiedzielismy jak to bedzie wygladac ;] Ja napewno wyciagne te 65 numerow, a nad samym silnikem sie jeszcze zastanowie ;] Cieszy mnie mimo wszystko ze numery wychodza co tydzien i nie trzeba czekac tak dlugo na kolejne elementy, cieszy mnie tez ze juz za chwile bedziemy mieli karoserie, a w ciagu dwoch miesiecy przykrecone pierwsze kolo (Ci co pomysleli i zakupili pierwszy numer x2 beda mieli dwa kola) ;]

Share

5

Odp: Nowy numer RCT

Zastanowie mnie jedna rzecz? Jak będzie działała skrzynia skoro pierwszy bieg nie będzie połączony z wałkiem na stałe poprzez łożysko oneway coś mi w tej zabudowie nie gra. Może ktoś to wyłuszczy na forum?

Share

6

Odp: Nowy numer RCT

W skrócie chodzi o to, że w czasie pracy łożysko pierwszego biegu będzie blokować się na wałku tylko wtedy, gdy ten będzie poruszać się w jedną stronę. Natomiast gdy napęd przejmie drugi bieg to wałek będzie obracał się szybciej niż łożysko I biegu. To tak jakby łożysko I biegu kręciło się w przeciwną stronę niestawiając żadnego oporu, dlatego nazwa oneway. Mam nadzieję, że dobrze wytłumaczyłem.

Share

7

Odp: Nowy numer RCT

Nie bardzo wiem jak to łożysko ma się blokować na wałku który nie ma żadnego spłaszczenia ni występu w miejscu zębatki pierwszego biegu wałek jest zupełnie głatki. Jak więc łożysko oneway zblokowane samo w sobie przeniesie moment obrotowy na wałek? W wałku dopiero pod kółko pasowe łączące przedni i tylni napęd jest otworek do blokowania kułka pasowego. Natomiast zębatka drugiego biegu przenosi moment poprzez spłaszczenie na sprzęgiełko. Stąd moje wątpliwości.
Z jaką siłą musiało by blokować się łożysko żeby przenieść moment na głatki wałek, no i szybko jedno albo drugie by się wytarło.

Share

8 (edytowany przez b@d 2006-02-07 07:51:49)

Odp: Nowy numer RCT

Tak na prawdę to przekonamy się w przyszłą środę lub jeszcze później jak dokładnie działa to łożysko, ale ze wstępnych informacji i zdjęć tego elementu wynika, że konstrukcja i kształt znacznie różnią się od występujących wcześniej łożysk. Najprawdopodobniej jest tam mechanizm ściskający wałek gdy ruch obrotowy jest właściwy. Poza tym pewnie o to chodzi, żeby to łożysko przy nagłej b. dużej sile na gładkiej powierzchni wałka trochę "puściło", coby nie zniszczyć zębatek. Takie tam moje gdybanie.

Share

9

Odp: Nowy numer RCT

podly napisał/a:

Nie ma co plakac.. wydalismy juz i tak ponad 700PLN (...)(Ci co pomysleli i zakupili pierwszy numer x2 beda mieli dwa kola) ;]

jak ktos kupił 2 rapy pierwszy numer to wydał kase w bloto bo pozniej beda nastepne koła:P 10zł w bloto:) a za ta kase mozna by kupic np....klej do śrub(lepiszcza) http://www.rojna.pl/galerie/39c74d9e3cf2f478a7113cb8c692a73723514.jpgalbo jakis smar:)

Share

10 (edytowany przez b@d 2006-02-07 11:55:02)

Odp: Nowy numer RCT

BMW co to są te rapy? smile.
Poza tym wcale nie wyrzucił pieniędzy w błoto tylko zaoszczędził (sam żałuję, że tak nie zrobiłem) ponieważ w 42 nr będzie tylko jedno całe koło, ale już po 40PLN.

Share

11

Odp: Nowy numer RCT

ale opuscisz artykuły........np. o malowaniu:P rapy to zanczy "razy":P

Share

12

Odp: Nowy numer RCT

No tak, albo inny fajny artykul o uzywaniu photoshopa tongue ;] ja tam mam numery 1-2-3 podwojnie - kupilem na allegro za 15pln chyba i mam przez to 2xamor, 2xkolo, 2x mechanizm roznicowy + tuleje przegubu cardana (a to sie zuzywa szybko), 2xlozyska itd. Przez to moge sobie darowac nr. 41 i 43, a jakbym nie zbieral kuponow do RC to numer 10 tez bym mogl sobie darowac ;]

Share

13

Odp: Nowy numer RCT

Nie wiem czy zauważyliście, ale znów pojawiły się nieścisłości odnośnie składania tego modelu. Na filmie DVD podkładka (zamieszczona w 18 nr) wstawiona jest pomiędzy pierwszym a drugim biegiem, natomiast w gazecie i na schemacie znajduje się między tuleją a tarczą sprzęgła przez co elementy te nie są umieszczone na tej samej wysokości (przesunięcie jakieś 0,5 mm). Mogliby się w koŃcu zdecydować jak jest poprawnie.

Share