1

Temat: Docieranie Silnika

Po uzyskaniu odpowiedzi, temat do usunięcia.

Mam problem, za godzine dostane paliwko i nie wiem dokladnie jak docierac, jest to procedura bardzo czasochlonna, a z instukcji rozumiem trzy po trzy. Zbyt duzo fachowych wyrazow smile a zanim ja sie naucze, to troche czasu minie smile a narazie chce troszke pojezdzic.

Mysle ze zrobie to w ten sposob, poniewaz nie mam termometra, pare razy odpale po 2 min aby silnik sobie pochodzil, pozniej powoli na droge, z pauzami co kawalek, pozniej tyroche szybciej z przerwami, znow wolne obroty, tak z 2 godzinki i powinno byc dobrze. CO sądzicie.

Albo dajcie jakas latwiejsza instrukcje lub wytlumaczcie wlasnymi slowami, bede wdzieczny smile

Share

2

Odp: Docieranie Silnika

jak nie chcesz tak jak w instrukcji to poprostu jeździj normalnie ale nie dawaj gazu na maxa i tyle.

Share

3

Odp: Docieranie Silnika

dzieki, mam caly sprzecik, tylko grzalke laduje, bo nie wiem ile trzeba, 6 godz. powinno wystarczyc. smile Pozdro

Share

4

Odp: Docieranie Silnika

BMW napisał/a:

jak nie chcesz tak jak w instrukcji to poprostu jeździj normalnie ale nie dawaj gazu na maxa i tyle.

Docieranie jest najwazniejsze i od niego zalezy jak silnik bedzie pozniej chodził. Wypal pierwszy bak normalnie "na luzie" tak zeby koła nie dotykały ziemi (np. na cegłowce)
Drugi bak mozesz sobie jezdzic normalnie tzn. 1/4 gazu gaz-luz-gaz-luz nie musisz hamować tongue
trzeci - 1/2 gazu
czwarty - 3/4 gazu
piaty - pelen gaz
szosty - normalna jazda bez "luzu" tongue
Ja bym bez termometra nie ruszał tongue Na dotarcie max 110-120C
P.S silnik gaś na kole zamachowym (np. butem chociaz buty sie lekko niszczą tongue)

HPI Savage X SS Brushless HK2370kV + HK150A
GS CL-1 PRO Team Kit Brushless Turnigy 2400kV + HK150A
Asso TC5R + Novak XBR 8.5T

Share

5

Odp: Docieranie Silnika

A nie lepiej scisnac wezyk i wtedy paliwo nie dochodzi i model gasnie??

Share

6

Odp: Docieranie Silnika

miziak napisał/a:

A nie lepiej scisnac wezyk i wtedy paliwo nie dochodzi i model gasnie??

Nie lepiej, bo odcinając paliwo sprawiasz, że przez chwilę mieszanka jest uboższa, smarowanie gorsze i ryzyko wzrostu temperatury. Na niedotartym silniku jest to szczególnie niebezpieczne. Po zgaszeniu dobrze jest też przekręcić kołem zamachowym tak, żeby sprowadzić tłok na dół cylindra (kręcisz do ustania oporu).

Share

7

Odp: Docieranie Silnika

Ja juz odbylem pierwszą jazde tylko mam problem z opanowaniem auta,co leko rusze kierownicą to krzaki pewne.....ale dam rade po jakis 5 godzinach nauki.Narazie wypalilem dwa baki paliwa i za duzo niepojezdzilem troszke duzo pali chyba.Wydaje mi sie ze mam tylko male problemy z odpalaniem niepali mi na pierwszego kopa musze paredziesiąt razy ciagnąć ,tez tak macie .Moze macie jakies pouczenie dlamnie Pozdrawiam wszystkich

Share

8

Odp: Docieranie Silnika

też miałem taki problem na początku.
ja radze sobie w nastepujący sposób:
zdejmuje wężyk z wydechu i na otwartej przepustnicy na maxa dmucham az paliwo wypłynie gaźnikiem później dwa powolne szarpniecia, podgrzewam świece około 5 sekund i odpał zazwyczaj za drugim odpala

P.S. niewiem czy mam dobrze wyrególowany  silnik sad
ustawiłem go tak ze podczas obciążenia/przyspieszania z wydechu dymi na niebiesko.
wydaje mi sie ze jest lepiej niż było wcześniej jak z wydechu paliwo leciało
co Wy sądzicie??

9

Odp: Docieranie Silnika

na niebiesko?? pierwszy raz słyszę o czymś takim.

Share