1

Temat: Ratunku :( :( :(

Dzisiaj odpalilem fure pierwszy raz i pisalo ze przy docieraniu 1 bak ma pracowac na wolnych obrotach... a ja go odpalilem i odrazu ryl zaczelem ustawiac to i tam i teraz jeszcze mi pluje paliwem kola strasznie pozno sie zalaczaja a na dodatek teraz nie odpala ale temp. nie przekroczyla 120 stopni.. swiece chyba zalalem nie umiem tego zrobic i chyba nie dam rady pomozcie tyle kasy poszlo mam nadzieje ze da sie to zrobic sad

Share

2 (edytowany przez BMW 2007-06-21 18:55:45)

Odp: Ratunku :( :( :(

Trzeba dokręcić paliwo(śrubka przy  gaźniku) jak ci pluje paliwem.

Share

3

Odp: Ratunku :( :( :(

Jak go zalałes to go musisz "odlać" tongue
Czytaj tu Index » NA lUziE » Problem z odpaleniem w postatnim poscie napisałem małego tutka big_smile

HPI Savage X SS Brushless HK2370kV + HK150A
GS CL-1 PRO Team Kit Brushless Turnigy 2400kV + HK150A
Asso TC5R + Novak XBR 8.5T

Share

4

Odp: Ratunku :( :( :(

kaper napisał/a:

Jak go zalałes to go musisz "odlać" tongue
Czytaj tu Index » NA lUziE » Problem z odpaleniem w postatnim poscie napisałem małego tutka big_smile

Jak chcesz napisz (ten tutek i może coś jeszcze dodaj)to w dziale Radiocontrol a ja to przykleję tongue .

Share

5

Odp: Ratunku :( :( :(

Juz, przyklejaj, mysle ze SuperGlue sie na da tongue tongue

HPI Savage X SS Brushless HK2370kV + HK150A
GS CL-1 PRO Team Kit Brushless Turnigy 2400kV + HK150A
Asso TC5R + Novak XBR 8.5T

Share

6

Odp: Ratunku :( :( :(

Z paliwa go opróżniłem ale swieca do konca nie swieci... ja go nie umiem wyregulowac.... ktora sruba jest od biegu jalowego ktora od wysokich obrotow a ktora od niskich bo mi sie juz wszystko pomieszalo i jak odpali to jak go regulowac? i czy swiece da sie naprawic bo ta koncowka sprezynki sie przykleila do swiecy ??

Share

7 (edytowany przez bundy 2007-06-22 09:00:43)

Odp: Ratunku :( :( :(

Z dużo panikujesz a za mało czytasz :-) O regulacji silnika było pisane już ze 100 razy i podawane były linki do całkiem konkretnych stron. Jakby ci się już bardzo nie chciało szukać to masz: http://www.rcworld.pl/shop/index.php?pasek=show&page=13 - docieranie silnika
http://www.rcworld.pl/shop/index.php?pasek=show&page=12 - regulacja silnika

Śrubki regulacyjne gaźnika też są opisane w numerze RCT w którym był on dostarczony. Dla przypomnienia:
- śruba ze spreżynką (po filtrem powietrza) - regulacja obrotów biegu jałowego
- śruba na osi dźwigni gaźnika (taka malutka) - regulacja składu mieszanki dla niskich obrotów
- śruba koło wężyka paliwowego - regulacja składu mieszanki dla wysokich obrotów

Wszystkie regulacje trzeba robić na rozgrzanym silniku (przydaje się termometr) i nie regulować wiecej niż jednego paramteru naraz i małymi skokami po 1/2 lub 1/4 obrotu.  Badanie temperatury jest bardzo ważne, bo w zależności od ustawionego składu mieszanki, silnik może się przegrzewać albo chodzić nie do końca dogrzany (i tak źle i tak niedobrze).
Dotrzyj sobie spokojnie silniczek w/g wskazówek i narazie za dużo nie kombinuj z regulacjami, bo ostateczną regulację silnika robi się po dotarciu (w trakcie nie bardzo to ma sens). A ta sprężyna w świecy ma był właśnie "przyklejona" tam gdzie piszesz - wszystko ok smile

Share

8

Odp: Ratunku :( :( :(

Swiece przed chwilka zrobilem... smile swieci cala smile tylko teraz jak przywrocic regulacje do fabrycznych nie bede umial go wyregulowac sad

Share

9

Odp: Ratunku :( :( :(

miziak napisał/a:

Swiece przed chwilka zrobilem... smile swieci cala smile tylko teraz jak przywrocic regulacje do fabrycznych nie bede umial go wyregulowac sad

To nie o to chodzi, żeby przywrócić ustawienia do fabrycznych smile Mają być takie, jakie zapewnią optymalne warunki pracy silnikowi w całym zakresie obrotów, czyli:
- wolne obroty będą na tyle wysokie, że nie trzeba będzie wychylać manetki do połowy, żeby model ruszył
- na wysokich obrotach skład mieszanki zapewni odpowiednią temperaturę i smarowania ale jednocześnie nie będzie zalewał silnika (kopcenie z rury, dławienie przy dodawaniu gazu, rzyganie olejem z rury itd.)

I tak jak pisałem wcześniej - najpierw pełne dotarcie a dopiero potem finalne regulacje. No i spokojnie do tego trzeba podejść smile Mój silnik pierwszy bak paliwa przepracował z zalożona cały czas grzałką na świecy, bo inaczej gasł. Też się trochę wystraszyłem, ale znajomy doświadczony modelarz powiedział mi, że czasami tak trzeba. Potem było już  ok smile

Share

10

Odp: Ratunku :( :( :(

No dobra najpierw dotarcie... to ja wiem... tylko jak go odpalam to ryje mi na wysokich obrotach kola sie nie kreca i co mam zrobic jak ma sie docierac na niskich obrotach ?? czym krecic w ktora strone??

Share

11

Odp: Ratunku :( :( :(

miziak napisał/a:

No dobra najpierw dotarcie... to ja wiem... tylko jak go odpalam to ryje mi na wysokich obrotach kola sie nie kreca i co mam zrobic jak ma sie docierac na niskich obrotach ?? czym krecic w ktora strone??

Pojęcie wysokich obrotów w silniku modelarskim jest bardzo względne - szczególnie jak porównać to do normalnego silnika samochodowego. Modelarski zasuwa jak przecinak a samochodowy na luzie sobie robi pyk, pyk, pyk :-)
Mnie się też wydawało na początku, że silnik ma za wysokie obroty, ale jak dałem mu pełny gaz, to dopiero zobaczyłem co to są wysokie obroty silnika modelarskiego smile Silnik modelarski może się kręcić nawet do 30 000 obr/min., więc pewnie u ciebie wcale na jałowym nie jest tak szybko, skoro się sprzęgło nie załącza. To na ucho wydaje ci się, że obroty są strasznie wysokie, bo dźwięk silnika modelarskiego jest jak szlifierka smile Dam ci radę - sam z niej skorzystałem - znajdź w okolicy doświadczonego modelarza (nie musi być samochodowy - silnik samolotach działaja tak samo smile ), który pokaże ci jak się poprawnie obchodzić z silnikiem, żeby go nie utrupić (a to jest całkiem możliwe jak nie przestrzegamy paru zasad - temperatury, składu mieszanki, dotarcia itd.).

Share