Temat: problem z walem korbowym i tlokiem

Witam.
mam taki oto problem:
niemoge wcisnac korbowodu z tlokiem na wał korbowy, otworek jakby byl za maly.
czy komus tez takie cos sie przytrafilo???

Share

2

Odp: problem z walem korbowym i tlokiem

Na pewno pasuje, nie ma takiej mozliwosci zeby byl za maly, prawdopodobnie nie docisnales walu korbowego do samego konca kartera, przez co masz zly kat i nie chce wejsc korbowod na wal. Kiedy korbowod jest wcisniety do konca, na zewnatrz z lozyska powinien wychodzic caly ten fragment ktory ma wyciecia do zablokowania tuleji z numeru 68 i dodatkowo jeszcze okolo 1 mm walu gladkiego bez naciec.

Share

3

Odp: problem z walem korbowym i tlokiem

Nawt wyjalem wal zeby zobaczyc czy napewno pasuje a tu nic - nie chce wejsc.:(

Share

4

Odp: problem z walem korbowym i tlokiem

skoro tak, to pozostaje Ci tylko kontakt z gazeta - powinni wymienic czesc raczej bez problemu.

Share

5

Odp: problem z walem korbowym i tlokiem

Mam problem z zamontowaniem tłoka na wał korbowy. Tulejka (chyba miedziana) w moim przypadku jest chyba zbyt małej średnicy ponieważ w żaden sposób nie mogę wcisnąć tłoka na wał (nawet młotek nie pomógł). Czy to normalne? Pisałem już 2x do serwisu ale odpowiedzi nie dostałem. Zatem wziąłem mały okrągły pilniczek i ją od środka lekko spiłowałem (aby można było z lekkim oporem ją wcisnąć na wał). Dodam, że próbowałem wcisnąć tłok na wał nawet przy wyjętych elementach z bloku. Czy to normalne?

pozdrawiam
Wojtek

Share

6

Odp: problem z walem korbowym i tlokiem

ehhh ale przecież tam jest powłoka galwanizowana która ma za zadanie nadawać poślizg(coś jak panewki w aucie normalnych rozmiarów) wraz z olejem w paliwie jak ją porysowałeś to wydaje mi się ze silnik nie pochodzi zbyt długo:( do tego pomysł z młotkiem jak waliłeś młotkiem w korbowod by wszedł na wał to przypadkiem nie zmieniłeś samego wywazenia tego wału. Przy silniku nie mozna nic robić na siłe niestety

Share

7

Odp: problem z walem korbowym i tlokiem

Ehh.. ciekawe skad w ogole wzial sie ten problem.. W niedorobke nie wierze - to raczej nie jest mozliwe przy tej dokladnosci wykonania silnika. Dwie rozne serie silnikow z drobnymi roznicami wymieszane w nakladzie? - prwadopodobne. Jak komus jeszcze tak sie zdazy to niech wydzwania i pisze do wydawnictwa zamiast walczyc mlotkiem, bo nic dobrego sie ta metoda nie uzyska.

Share

8

Odp: problem z walem korbowym i tlokiem

a moze odwotnie tłok z korbowodem wkładał(chodzi o wycięcie na korbowodzie i dlatego nie weszło) nie wiem czy to miało by jakieś znaczenie bo u siebie nie sprawdzałem gdyż mam juz wszystko skręcone a rozkręcać juz nie będe

Share

9 (edytowany przez tteessaa 2007-01-29 18:33:25)

Odp: problem z walem korbowym i tlokiem

Wał od lekkiego pukania młotkiem raczej się nie uszkodził jeśli chodzi oto wyważanie ,wały silników jak i korbowody są elementami kutymi ,i raczej pękną niż się pogną ,a co do piłowania pilnikiem w celu powiększenia średnicy to jest to skomplikowany zabieg lecz do wykonania choć trudny bo elementy są małe ,trudno zachować kąty i płaszczyzny, korbowód na czopie wału powinien obracać się lekko ,jeśli już musimy ingerować to z głową i zegarmistrzowską precyzją po szlifowaniu za poleruj (producent danego silnika w książkach serwisowych podaje luz nominalny i dopuszczalny luz) ,na pewno musi się obracać lekko gdyż pod wpływem ciepła się rozszerzy a co do galwanizowania to pierwsze słyszę pozdro Wojt

Share

10

Odp: problem z walem korbowym i tlokiem

Może źle się wyraziłem, nie waliłem na siłę młotkiem tylko lekko przez drewniany kołeczek (od mebli). Małym modelarskim pilniczkiem trochę zeszlifowałem tę tulejkę aby tłok wszedł na wał tylko przy użyciu siły rąk.
Do wydawnictwa już napisałem dwa identyczne maile z odstępem kilku dni i jak do tej pory jest cisza.

pozdr
Wojtek

Share

11

Odp: problem z walem korbowym i tlokiem

Witam ponownie
Czy ktoś z was ma może maila do serwisu technicznego tego BMW? Bo jak piszę na ten podany na drugiej stronie gazetki to mi odpisują, że nie do nich mam pisać tylko na adres kolekcja@hachette-livre.com.pl a tamci nie odpisują?

pozdrawiam
Wojtek

Share

12

Odp: problem z walem korbowym i tlokiem

ja mam dwa silniki i rzeczywiscie obydwa korpusy są innych producentów bo mają zupełnie inne kształty a pozatym na jednym jest made in taiwan a na drugim nie, lecz nie mialem z rzadnym problemu wszystko pasowało i chodzi jak nalezy.  jesli chodzi op przeskok w górnym połozeniu tloka to tak ma byc , poniewaz przy pierwszym odpaleniu tłok sie dotrze do tuleji. silnikiem mozna kręcic lecz wymagany jest olej(i to nie bylejaki) silnikowy najlepiej syntetyk lub modelarski byle nie do smarzenia ja uzywam kropli ropy(oleju napedowego bo czysci i smaruje przed pierwszym odpalniem to stary sposób taty)

Share