Temat: Gaźnik chyba zepsuty ??

Cześć mam problem bo po dotarciu silnika i wyregulowaniu gażnika samochodzik jeździł jak należy i zauważyłem że przy montażu serv. jak się wciskało hamulec to sprężyna przy cięgnie gazu się ściskała a szczelina w gaźniku pozostawała taka jaka była ustawiona na początku, a teraz (czyt. po dłuższej jeździe) doszło do tego że przy wciskaniu hamulca szczelina gażnika zamyka się do zera ( w efekcie podczas jazdy silnik gaśnie ) i dopiero potem sprężyna się ściska. Naprawdę proszę o szybką pomoc. Z góry dzięki. ;-(

Share

2

Odp: Gaźnik chyba zepsuty ??

Sproboj pobawić sie trymerem od serwa gazu lub (nie wiem jak jest w waszym BeeMWu tongue) przy orczyku serwa powinny byc regulatory ciegien, i tam sie trzeba pobawić

HPI Savage X SS Brushless HK2370kV + HK150A
GS CL-1 PRO Team Kit Brushless Turnigy 2400kV + HK150A
Asso TC5R + Novak XBR 8.5T

Share

3

Odp: Gaźnik chyba zepsuty ??

gówno prawda kaper tongue po prostu J@kubUNIT ma źle wyregulowany silnik ( dokładnie źle wyregulowaną śrubę obrotów jałowych, tą czarną, wystającą pod kątem), wystarczy że ją lekko dokręcisz.

// to "gówno" nie było potrzebne... przyp. admin

Share

4

Odp: Gaźnik chyba zepsuty ??

Wszystko fajnie ale to nic nie daje nadal po przykręceniu śrubki ten otwór w gaźniku zamyka sie do zera a jak przykręcam śrubkę tą o której mówiłeś BMW to silnik tylko zwiękrza obroty i raz doszło do tego że odrazu po włączeniu koła ruszyły z miejsca i gdy bym nie miał na podniesiemiu to samochód by mi zjechał ze stołu. A i jeszcze doszło do tego że gdy zdejmuje grzałkę ze świecy to silnik gaśnie a gdy jest założona to obroty są cholernie wysokie co się stało przecież jeździł dobrze ?? hmm

Share

5

Odp: Gaźnik chyba zepsuty ??

zdemontuj gażnik z samochodu wyczyszć  go i zdemontuj przepustnice ,podejrzewam że tam jest awaria spowodowana przez serwo które mocno dociskalo plus sprężyna równa się duża siła podczas chamowania która ścieła ten element na przepustnicy i dlatego całkiem się zamyka co do gąśnięcia wyreguluj potem gazior a jak to nie pomoże zmieŃ swiece ,powoli i  cierpliwie

Share

6

Odp: Gaźnik chyba zepsuty ??

J@kubUNIT napisał/a:

gaźniku zamyka sie do zera a jak przykręcam śrubkę tą o której mówiłeś BMW to silnik tylko zwiękrza obroty i raz doszło do tego że odrazu po włączeniu koła ruszyły z miejsca

no bo za bardzo przykręciłeś.

Share

7

Odp: Gaźnik chyba zepsuty ??

BMW jak mam teraz ustawioną tę śrubkę to jak przykręcam to samochód wariuje a jak odkręce to jest jeszcze gorzej ( w drugą stronę ) jutro jade do domu więc po przyjeździe zajmę się gaźnikiem tak jak napisał tteessaa. To co napisał jest chyba najbardziej prawdopodobne. A i co mam zrobić jak zdemontuje przepustnice to ją się jakoś ustawia czy kupić nową ??

Share

8

Odp: Gaźnik chyba zepsuty ??

przyszła mi jeszcze jedndna myśl może być tak że mały kawałek ktury się ukruszył  w naj gorszym wypatku ,pewnie tylko się wyrobił ,mogł wpaśc do silnika jeśli zobaczysz spory ubytek materiału lepiej sprawdz motor:(

Share

9

Odp: Gaźnik chyba zepsuty ??

zaraz zabiorę się za sprawdzanie i co jeżeli np. ta część się urwała bąć co tam się z nią zrobiło to mam kupić nową czy cały gaźnik ?? a może jeszcze co innego bo nie wiem??

Share

10

Odp: Gaźnik chyba zepsuty ??

obawiam się że zakup samej przepustnicy będzie mało realny do zrealizowania,jeśli nowy gażnik ,to szukaj do pojemności 2,11cm3 i zmież średnice mocowania i sposób montażu ,ale myśle że da się to napraić :)ps.najtaniej z wydawnictwa gazetki

Share

11

Odp: Gaźnik chyba zepsuty ??

Więc tak zdjąłem gaźnik nie udało mi się go rozmontować ale jak przykręciłem śrubkę tę przy cięgnie gazu to ustawiło się tak jak było, ale nie dało się uruchomić silnika więc odkręcałem powoli i jak narazie sie trzyma zobaczy sie w praniu tylko że teraz jest tak że odrazu jak włączam silnik to tak ryczy że boję się że się zatrze. Ustawić nie potrafię może znacie jakieś zakłady lub miejsca w których ustawiają takie silniki oczywiście za kase. hmm

Share

12 (edytowany przez ORZECH 2007-07-17 21:21:48)

Odp: Gaźnik chyba zepsuty ??

Też mam z tym wybitny problem sad
Jak odpale silnik zaczyna wyc na maxa - śróbka obrotów - przykrecanie to zwiekszanie ich ?
No i śróbka z iglicą - jak Wy macie ustawioną ? Jest poniżej krawędzi tulei czy powyżej ?
A jesli mozna proszę o wytłumaczenie o co chodzi z tą śróbką trzymająca uchwyt do cięgna gazu ?
Ta śrubka jak ma byc przykrecona ? Do momentu jeszcze śprężynowania całego uchwytu czy do koŃca kiedy już przestaje sprężynowac ?

Zapraszam sk

Share

13

Odp: Gaźnik chyba zepsuty ??

ta śrubka "trzymająca uchwyt do cięgna gazu" to śruba niskich obrotów

Share

14

Odp: Gaźnik chyba zepsuty ??

A mógł by mi ktoś napisać jakie są fabryczne ustawienia naszego silnika PRO 12 BZX ??
Np. Wkręcić śróbkę igielnicy i (ileś tam) obrotów odkręcić w poziomie czy pionie albo czy jakać śróbka ma być równo z obudową gaźnika... Proszę o odpowiedź to moja ostatnia deska ratunku... ;(

Share

15

Odp: Gaźnik chyba zepsuty ??

Taki schemat ustawieŃ by się przydał ale wątpie czy ktoś Ci da gotową recepte hmm
Poprostu musisz wziąc go na słuch tak by silnik równomiernie chodził wink

Zapraszam sk

Share

16

Odp: Gaźnik chyba zepsuty ??

Ja sie pytam o fabryczny a nie o taki żeby już ładnie chodził takie można znaleść tylko może ktoś ma a ja dalej szukam, a i jeszcze jedno jak mam słuchać silnika który ryje jak szalony ??

Share

17

Odp: Gaźnik chyba zepsuty ??

ja spróbuję a więc tak, weż gażnik ,zdejmij filtr powietrza ,śrubę reg. biegu jałowego ustaw tak aby na przepustnicy było rozchylenie przerwa ok 1mm,załuż filtr powietrza ,śrubę reg.iglicy wkręć a następnie 2 i 1\2 obrotu wykręć ,dmuchnij w wydech aż paliwo dojdzie do gażnika załóż grzałkę i odpal,po chwili zdejmij grzałkę obroty mogą lekko spaść jak śilnik się nagrzeje możesz wyregulować śrubę niskich obrotów

Share

18

Odp: Gaźnik chyba zepsuty ??

J@kubUNIT napisał/a:

...a i jeszcze jedno jak mam słuchać silnika który ryje jak szalony ??


Silnik ryczy bo nie jest wyregulowany - też tak miałem !
Według mnie zacznij od dopasowania ustawieŃ wysokich i niskich obrotów a dopiero pózniej przykręc śrubke biegu jałowego tak by silnik nie gasł przy hamowaniu smile

Zapraszam sk

Share

19

Odp: Gaźnik chyba zepsuty ??

Elo wszystkim więc dzisiaj koło 14:00 zamówiłem nowy gaźnik i się go spodziewam w przeciągu 30 dni (zamawiane z wydawnictwa) jeśli ktoś zamawiał już coś poza kolekcją niech napisze ile to się mniej więcej czeka silnik wyczyściłem, a i jeszcze jedno przed zamówieniem gaziorka pisałem na maila hachette i odpisali mi w 30 min. i tam podali procedurę docierania itp. itd. więc zaczynam jeszcze raz od zera (praktycznie)... Dzięki za wszelką pomoc. Pozdrawiam. smile

Share

20

Odp: Gaźnik chyba zepsuty ??

Ja na brakujące numery które zamawiałem czekałem jakieś 3 tygodnie więc 30 dni pewnie daja sobie dla zapasu wink

Zapraszam sk

Share