Zarejestruj się i dołącz do społeczności forum.
Strony 1
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
Nie jesteś zalogowany. Proszę się zalogować lub zarejestrować.
Strony 1
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
no wlasnie.. mysle ze dlatego zeby sie scierala tak jak w zwyklych samochodach scieraja sie klocki - jak sie zetrze to sie wymienia na nowa.
Swoja droga troche gimnastyki jest zeby to poskladac, chyba lepiej i wygoniej by bylo wykrecic wsporniki z podwozia i wtedy to skladac.
a też wam tak lata ta tarcza w lewo i prawo? ona nie powinna być na sztywno jakoś?
Mi sie delikatnie rusza bo mam szczeki na 3mm ustawione - tak zeby byly jak najblizej tarczy, ale zeby tarcza o nie nie dotykala. Na pewno powinno byc to luzem - jest to sposob na autocentrowanie tarczy w skutek jej zuzycia i niedorobek produkcyjnych, sprawia tez ze tarcza jest dociskana rownomiernie z obu stron przy hamowaniu.
To, że tarcza powinna się ścierać jest oczywiste, ale materiał z którego jest wykonana powinien być odrobinę lepszy. Plastik w tym kółku jest identyczny jak w innych częściach pojazdu, więc nawet im się nie chciało znaleźć czegoś bardziej wyszukanego.
Robiłem próby i przekręcałem metalową ośkę. Dużego oporu to nie stawia. Przypuszczam, że nie będzie łatwo wyhamować półtorakilogramowy pojazd jadący (podobno) 80 km/h.
b@d - serwo przeznaczone do tego samochodu ma sile 3kg/cm - ciezko cos takiego zasymulowac krecac palcami, tymbardziej ze nie mamy jeszcze gornego mocowania od tuleji. Ale jak obroce tulejke wycieciem na zewnatrz i docisne do okladziny hamulca, to nie jestem w stanie ruszyc tarcza hamulca.
W koncu model to produkcja thunder-tiger i nie wydaje mi sie zeby taki kompletny badziew nam wkladali do rak ;]
Po naprawdę najlepszym jak dotąd artykule odnośnie prowadzenia modeli RCT znowy sterta bzdur o Photoshopie
A ja tarczę hamulcową sobie wytoczę na tokarni, tylko nie wiem jeszcze z jakiego materiału, szukam podpowiedzi. Z plastiku jest za słaba. Może żeliiwo, miedż lub stal. Proszę o pomysły. Trzymajcie się!! (39.90>drogą nie chodzi<) Pozdro.
Najpierw trzeba by sie dowiedziec z czego zrobione sa okladziny hamulca - material na tarcze musi byc z pewnoscia bardziej miękki, tak zeby zuzywala sie tarcza a nie okladziny. Prywatnie jednak uwazam ze nie jest to dobry pomysl.. taka tarcza, zeby byla naprawde profi, musiala by byc wykonana w podobnej technologii jak klocki hamulcowe - ze spiekanych metalowych zwiazkow zarowno zelaznych jak i niezelaznych, z dodatkami wegla itp. Dodatkowo np. miedz ktora jest stosunkowo mieka i mozna by tutaj ja przetestowac, latwo sie rozszerza pod wplywem temperatury co moglo by powodowac blokowanie hamulca. No i jeszcze pozostaje fakt ze materialy zelazowe w czystej postaci szybko by sie 'wyslizgaly' powodujac malo efektywne dzialanie hamulca...
Z drugiej strony, jesli chcesz toczyc tarcze, to wyprobuj kilka roznych materialow, moze ktorys okaze sie wart uwagi ;]
Ze szczek w bebnowych czy z klockow? No w sumie material niby jest OK ale obrobka mogla by byc skomplikowana, to dziadostwo jest bardzo kruche. Mi przyszlo do glowy ze mozna by sprobowac skleic ze soba dwa klocki hamulcowe od tarczowek rowerowych i przyciac do wymiaru... moze sie kiedys pobawie, ale to dopiero jak sie przekonam ze tarcza dolaczona w komplecie jest do bani.
Strony 1
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
Forum oparte o PunBB, wspierane przez Informer Technologies, Inc
Theme Hydrogen by Kushi