51

(10 odpowiedzi, napisanych Akcesoria)

Ten klucz to sie nawet do kol srednio nadaje.. i jeszcze z takiego miekiego badziewia jest zrobiony ze sie deformuje przy mocniejszym dokrecaniu.

52

(13 odpowiedzi, napisanych Układ napędowy)

aaa no to skoro miales zablokowane to niedobrze, ten zabek sie powinien wysunac dopiero przy duzej predkosci obrotowej a sprezynka sluzy do ustawienia docisku czyli im luzniejsza sprezynka i srubka mniej wkrecona, tym sprzeglo szybciej zlapie i wrzuci dwojke. No ale jak ustawiles wszystko i nie zahacza, a zabek da sie wyciagnac na sile i wraca do swojej pozycji po puszczeniu na miejsce, to jest ok ;]

53

(13 odpowiedzi, napisanych Układ napędowy)

hmmm... z tego co napisales w pierwszym poscie, to wyglada ze mimo wszystko powinno dzialac, sprzeglo zlapie luz dopiero przy bardzo wysokiej sile odsrodkowej, wiec nie da sie tego przetestowac 'na sucho'. Jesli ogolnie sruba da sie krecic, a problem jest tylko przy wykreceniu jej do konca, to powinno byc dobrze. A jesli musisz ja wymienic, to zamow poprostu ten numer w wydawnictwie.

54

(2 odpowiedzi, napisanych NA lUziE)

taaa.. zaznaczasz zakres koloru (color range), wybierasz czarny, dajesz troche rozmycia, potem robisz odwrotnosc zaznaczenia i kopiuj - wklej i gotowe.

55

(4 odpowiedzi, napisanych Tuning)

Szukalem troche info na ten temat po necie - najwazniejsze w skrzynkach dla bolidow jest to, zeby mozna bylo nia odpalic pojazd - ja bym to widzial w formie szesciennej skrzynki z MDF-u z zamontowanym w srodku silnikiem i mechanizmem od wkretarki elektrycznej a to podlaczone pod gumowe kolo ktore obroci nam silnikiem i go zapali bez walki z szarpanka. Reszta to tylko dodatki w stylu szufladek no i jakis uchwyt zeby sie to latwo przenosilo bo troche bedzie wazyc razem z akumulatorem. Do tego oczywiscie jakies centrujace bolce zeby latwo bylo rowno ustawic na tym model za kazdym razem.

Swoja droga takie skrzynki pojawiaja sie w calkiem przyzwoitych cenach czasami na allegro.

56

(10 odpowiedzi, napisanych Tuning)

Raczej dobrego efektu tym nie uzyskasz. Sa specjalne tlumiki robione ktore maja wylot z tylu, ale sa drogie i trudno je dostac. W silnikach modelarskich (i w ogole dwusuwowych) tlumik odgrywa bardzo wazna role - bez niego silnik bedzie dzialal zle lub w ogole nie bedzie dzialal.  Cisnienie wytwarzajace sie w tlumiku jest wykorzystywane min. do podawania paliwa do silnika i wysysania z niego spalin, a z taka 'przedluzka' na pewno to cisnienie ulegnie zmianie co moze prowadzic np. do przegrzania silnika jak bedzie dostawal zbyt uboga mieszanke. Dodatkowo wylot tlumika jest normalnie skierowany lekko w dol zeby ulatwic odprowadzenie nadmiaru oleju jak sie jezdzi na bogatej mieszance (zreszta spaliniaki zawsze pluja) - kombinacje z wezykiem moga spowodowac ze olej nie bedzie odprowadzany i bedzie zalegal w tym wezyku zmniejszajac jego srednice itd.

Ogolnie dzialac to pewnie bedzie, ale jakims dodatkowym kosztem.

57

(30 odpowiedzi, napisanych Akcesoria)

heh.. tez niedawno rozbieralem cala zabawke bo stwierdzilem ze wymienie smar w roznicowkach - zabawa moze i fajna jest, jednak musze przyznac uczciwie ze kilka razy cholera mnie brala, glownie przez te pierscienie sprezynujace ktore maja tendencje do wystrzeliwania z zawrotna predkoscia w momencie w ktorym probuje sie je zdjac z miejsca.

58

(30 odpowiedzi, napisanych Akcesoria)

BMW dobrze gada, moze byc tez 242 zamiast 243 - do naszych zastosowan to nie robi roznicy, a w cenie moze byc spora przebitka.

59

(19 odpowiedzi, napisanych Ciekawe modele)

Noo.. to przynajmniej jest prawdziwe modelarstwo ;] Musze sie nad tym zastanowic bo wyglada ciekawie ;]

60

(5 odpowiedzi, napisanych Radiocontrol Tuning - Kolekcja Hachette)

Tak, przez serwo - jak puscisz przepustnice w nadajniku to serwo ustawia sie na zero i zamyka gaznik, tak zeby pracowal na jalowym, wcisniecie hamulca przytrzymuje przepustnice w tym ustawieniu dzieki sprezynie zamocowanej na ciegnie. Wrzucilem fotki do galerii, rowniez jak to mniej wiecej wyglada po zamontowaniu na ciegno serwa.

61

(5 odpowiedzi, napisanych Radiocontrol Tuning - Kolekcja Hachette)

Wczoraj u mnie w kiosku jeszcze nie bylo, ale dzisiaj juz jest - w numerze dostajemy kompletny gazniczek do naszego silnika. W sumie zabawy jest maksymalnie na kilka minut - w moim wypadku gaznik nie za bardzo chcial sie wcisnac do bloku - polecam posmarowanie szyjki odrobina after-run'a - latwiej wejdzie a uszczelka powinna po tym zabiegu lepiej trzymac. Klucza 6mm nie dostalismy nigdy w gazecie wiec nalezy uzyc wlasnego lub czegos w rodzaju cienkich szczypiec.

62

(6 odpowiedzi, napisanych Akcesoria)

Kazdy rzadki smar silikonowy bedzie OK, chociaz nie wiem czy 10000 to nie za malo  - moze wyciekac tulejami , ja mam 30000. W sklepie HPI tez takie sa np: http://www.hpi.pl/sklep/product_info.php/cPath/285_281/products_id/412 a smar 10000 dedykowany do dyfrow to np: http://www.hpi.pl/sklep/product_info.php/cPath/285_281/products_id/2520 - w kazdym razie przy tej cenie mozesz zawsze zakupic obydwa - gestosc smaru bedzie miala znaczenie w momencie jak bedziesz wiedzial po jakim torze chcesz jezdzic a np. do driftowania to w ogole mozna tam wepchac super gesty smar zeby praktycznie zblokowac dyfer.

@BMW: WD40 to na pewno nie jest smar i na pewno nie gowno ;]

63

(24 odpowiedzi, napisanych Radiocontrol Tuning - Kolekcja Hachette)

Grzalki do swiec nie bedzie raczej w naszym wydaniu - byla dostarczana w komplecie z aparatura + filtr paliwa, klucz do swiecy i butelka do tankowania. Nasze wydanie sie skonczy na 90 numerze i pewnie drugie wydanie bedzie uzupelnione o te elementy powyzej 90 numeru. Moze i fajne te diody, ale dla mnie wazniejsze zeby auto jezdzilo a te elementy za ta cene to jednak przegiecie paly i odwlekanie czasu odpalenia sprzetu. Cala "elektronika" na tych plytkach to jeden rezystor ograniczajacy natezenie pradu za 1 grosz albo jeszcze mniej.

64

(24 odpowiedzi, napisanych Radiocontrol Tuning - Kolekcja Hachette)

W kwietniu, bo juz przy 88 numerze. O kant dupy te diody rozbic - w sklepie eletronicznym po 50gr zamiast 40zl, nawet razem z tymi kabelkami nie warte to 2zl.

65

(12 odpowiedzi, napisanych Radiocontrol Tuning - Kolekcja Hachette)

Heh, ja przeplukalem caly silnik after-runem juz na samym poczatku tam gdzie go myc kazali, pozniej kazdy wsadzany element delikatnie after-runem zwilzalem wiec silniczek od samego poczatku chodzi elegancko i az milo czuc sprezanie.

66

(11 odpowiedzi, napisanych Archiwum)

moze Vampire zastapi Betty? ;p

67

(11 odpowiedzi, napisanych Silnik)

Ehh.. ciekawe skad w ogole wzial sie ten problem.. W niedorobke nie wierze - to raczej nie jest mozliwe przy tej dokladnosci wykonania silnika. Dwie rozne serie silnikow z drobnymi roznicami wymieszane w nakladzie? - prwadopodobne. Jak komus jeszcze tak sie zdazy to niech wydzwania i pisze do wydawnictwa zamiast walczyc mlotkiem, bo nic dobrego sie ta metoda nie uzyska.

To chyba troche za male do wyciecia otworow tej wielkosci. Ja cialem nozyczkami malymi prostymi i zaokraglonymi, cyrklem tnacym i nozem technicznym. Cyrkiel taki mam: http://www.olfa.net.pl/szczegoly.php?grupa_p=9&przedm=314525 w komplecie jest kilka zapasowych ostrzy. Cyrklem wycialem wloty powietrza i czesciowo otwory na kola, reszta nozyczki i noz.

69

(11 odpowiedzi, napisanych Silnik)

skoro tak, to pozostaje Ci tylko kontakt z gazeta - powinni wymienic czesc raczej bez problemu.

70

(11 odpowiedzi, napisanych Silnik)

Na pewno pasuje, nie ma takiej mozliwosci zeby byl za maly, prawdopodobnie nie docisnales walu korbowego do samego konca kartera, przez co masz zly kat i nie chce wejsc korbowod na wal. Kiedy korbowod jest wcisniety do konca, na zewnatrz z lozyska powinien wychodzic caly ten fragment ktory ma wyciecia do zablokowania tuleji z numeru 68 i dodatkowo jeszcze okolo 1 mm walu gladkiego bez naciec.

71

(7 odpowiedzi, napisanych Silnik)

Olej after-run. Ale ogolnie nie polecam nikomu krecenia tlokiem dopuki nie bedziemy w fazie uruchamiania silnika - mozna zaklinowac tlok w cylindrze i bedzie trzeba kombinowac ostro zeby go ruszyc a przy okazji mozna porysowac tlok/cylinder i rozwalic kompresje. Przed pierwszym uruchomieniem silnika trzeba  czasami rozgrzac caly cylinder suszarka do > 50 stopni zeby dalo sie go obrocic.

72

(14 odpowiedzi, napisanych Radiocontrol Tuning - Kolekcja Hachette)

Troche w sumie zjebali z ta swieca bo pol slowa nie ma na temat co to za swieca, jaka temperatura czy chociazby jaki producent...

73

(14 odpowiedzi, napisanych Radiocontrol Tuning - Kolekcja Hachette)

I kolejny numer a w nim:

Glowica cylindra (radiator)
Swieca zarowa z podkladka
Uszczelka glowicy
Wkrety M2,6x14

no to sie szarpneli - myslalem ze po swiece nas wysla do sklepu, a tutaj mila niespodzianka. Skladanie kilka minut, ale zawsze troche zabawy a silnik zaczyna wygladac jak silnik ;]

74

(26 odpowiedzi, napisanych Gry)

Nad gustami sie nie dyskutuje a w grach chodzi nie tylko o realizm ale tez o grywalnosc.

75

(6 odpowiedzi, napisanych Nadwozie)

Fajnie fajnie ;] daje rade ;] jak na moj gust to za duzo troche tych trybali ponaklejales, ale samo malowanie bomba ;]