1

Temat: odpalony silnik

Silniczek już został odpalony i wyregulowany chociaż nie mamy jeszcze układu wydechowego to i tak wcale nie jest bardzo głosny bardzo fajnie sie wkręca ale proponuje dobrze dotrzec serduszko zanim wprawimy w ruch nasze BMW. Ja na początku odpalałem i mierzyłem temp. głowicy gdy osiągała około 100 stopni odcinałem paliwo i gasilem go gdy sie ochłodził to znowu wprawiałem go w ruch i tak dobre dwie godziny teraz pali od pierwszego no moze drugiego szarpnięcia, a nie jak w gazecie piszą , że dobrze wyregulowany silnik powinien palic po około 10 szarpnięcia. Paliwko oczywiscie do dotarcia w skepie doradzili mi 10% nitrometanu . Bardzo ładnie i równo pracuje jest OK.

Share

2

Odp: odpalony silnik

ja paliwo będę miał w poniedziałek tongue

Share

3

Odp: odpalony silnik

to kup sobie duuzo bo malo nie pali. 2,5 litra wciągnął przez jakies 4 godziny chodzenia oczywiscie z jazdą moze tez dlatego bo nie ma tłumika i nie ma jak podłączyc wężyka od ciśnienia w  zbiorniku paliwa. ja dałem sobie wyżej zbiornik zrobiłem ze starej butelki i przykleiłem tasmą do furki a paliwko zpływało soie do gażnika grawitacyjnie

Share

4

Odp: odpalony silnik

ja dzisiaj kupiłem sobie jeden litr 16% tornado to samo co BMW tylko ze jeden litr wink mam nadzieje ze na poczatek wystarczy bo ja nie mym tyle kasy zeby wydac z 200zł na miesiac na paliwko big_smile mysle ze raz w tygodniu bo gdzince to sobie pojezdze big_smile

http://img.userbars.pl/48/9543.jpg
http://img.userbars.pl/79/15620.png

Share

5

Odp: odpalony silnik

no to ja dzisiaj pierwszy raz pojeździłem i odpaliłem . big_smile cudowna chwila ale taki głośny bez tłumika jest ze 3 min tylko wytrzymałem tongue powiem ze miałem trudności z odpaleniem silnika pewnie dlatego ze paliwo mi nie spływało do gaźnika , dopiero kiedy dmuchnąłem w rurkę która będzie wsadzona do tłumika ,odpalił mi. Ale jazda za długa nie była bo przecież paliwo nie miało jak do gaźnika wpływać. Ogólnie to zajebiście big_smile Tylko jeszcze te 8 dni i już będzie można normalnie jeździć.

Share

6

Odp: odpalony silnik

gratuluje. moze napiszesz gdzies wszystko po kolei jak wszystko przygotowałes do pierwszej próbnej jazdy??
wielu z nas by pewnie pomogły twoje wskazówki.
pozdrawiam

Share

7

Odp: odpalony silnik

hadzik napisał/a:

gratuluje. moze napiszesz gdzies wszystko po kolei jak wszystko przygotowałes do pierwszej próbnej jazdy??
wielu z nas by pewnie pomogły twoje wskazówki.
pozdrawiam

Dokładnie !
Przydała by się instrukcja dla poczatkujacego wink

Zapraszam sk

Share

8

Odp: odpalony silnik

Jestem tu nowy na forum zaglądałem wczesniej ale dopiero dzis sie zalogowałem. Naleze do ludzi nie cieroliwych wiec w Krakowskim sklepie modelarskim kupiłem tłumik do modeli rc pasujacy do naszego thunder tigera. Autko na prostych naprawde spisuje sie super na zakretach tez niezle sobie radzi chodz juz jeden dach zaliczyłem ale nic powaznego naszczescie sie nie stalo jezeli ktos nie wie jak docierac silniczek polecam artykuł na stronie http://www.modelmania.pl/artykul.php?body=artykuly/spaliniak-1&dzial=Porady enjoy smile

Share

9

Odp: odpalony silnik

Sory, ale ten artykul to mozna o kant dupy rozbic. Ogolnie regulacja bez tlumika jest raczej bez sensu, bo charakterystyka sie zmieni po zalozeniu wydechu. Temperatura to podstawa - wlasciwie do tego sprowadza sie regulacja silnika - zeby mieszanka byla na tyle bogata/uboga zeby silnik sie nie przegrzewal, tzn - jak za cieply silnik, to dajemy wiecej paliwa/mniej powietrza na gazniku, jak za zimny to dajemy mniej paliwa/wiecej powietrza. Na dotarcie wystarcza jakies 4 zbiorniczki (mniej niz pol litra) paliwa. Czesc docierania na obciazeniu (podczas powolnej jazdy) jest najwazniejsza. Silnik zatrzymujemy TYLKO poprzez zatrzymanie np. palcem kola zamachowego, a nie przez ograniczanie doplywu paliwa itp. Docieranie na paliwie innym niz to na ktorym jezdzimy jest bez sensu - nic nie daje, a po zalaniu docelowego paliwa cala regulacja musi byc przeprowadzona od nowa. Idealem jest posiadanie termometru na podczerwien, niestety sa one drogie, ale rownie swietnie do tego nadaja sie termometry cyfrowe w miernikach elektronicznych (okolo 30pln) np. takie jak ten: http://www.allegro.pl/item197366881_miernik_dt_9208a_poj200uf_temp_wyprzedaz_60_.html Po zakonczonej jezdzie zawsze zalewamy silnik after-runem (wykrecajac swiece albo filtr powietrza) - inaczej nam zardzewieje i bedzie sie nadawal do wyrzucenia. Silnik mozna odpalac tylko na otwartej przestrzeni - w zadnym wypadku w domu tudziez innych zamknietych pomieszczeniach - spaliny paliwa modelarskiego sa diabelnie toksyczne i trujace, a do tego z tlumika zawsze troche ropy cieknie. Jesli komus zdarzy sie przypadkiem polknac troche paliwa, to koniecznie powinien wypic setke czystej wodki i zadzwonic po lekarza - wodka - etanol zatrzymuje wchlanianie metanolu.

Share

10

Odp: odpalony silnik

podly widze sie zna. mam w zwiazku ztym pytanie podły. po zakonczeniu jazdy zalewamy silnik after - runem.
a ile tego trzeba tam wlac chyba nie za duzo(tak mi sie wydaje)?

Share

11 (edytowany przez Fabis 2007-05-28 19:04:13)

Odp: odpalony silnik

trzeba zalac tym after runem bo ja go jeszcze nie zakupilem prosze o szybka odpowiedz to jeszcze wrzuce do koszyka big_smile

http://img.userbars.pl/48/9543.jpg
http://img.userbars.pl/79/15620.png

Share

12

Odp: odpalony silnik

after-run'a trzeba lac jak odstawiamy model na kilka dni, jak na jeden dzien to mozna olac sprawe, inaczej silnik nam zardzewieje - paliwo modelarskie takie juz ma niestety wlasciwosci wredne. Tak czy inaczej after-run jest taniutki w porownaniu z nowym silnikiem, a leje sie go kilka kropli i rozprowadza krecac delikatnie szarpakiem. Jesli prawidlowo zatrzymalismy silnik (przez zatrzymanie kola zamachowego a nie przez brak paliwa) to dobrze jest wykrecic swiece i odwrocic do gory kolami samochod wylewajac resztke niespalonego paliwa przed wlaniem aftera.

Share

13

Odp: odpalony silnik

dzieki podly. bylem dzisiaj na zakupach  i pan w sklepie kiedy zapytalem o olej do amortyzatorów zapytal o gestosc a ja wiem tylko tyle ze to ma byc 10 WT. mozesz mi w tym pomóc??

Share

14

Odp: odpalony silnik

zalezy jak twarde chcesz amortyzatory... rozpietosc praktycznie od 20WT do 70WT - im wyzsza liczba tym olej bardziej gesty, do jazdy pod domem itp. raczej nie odczujesz roznicy, mozesz tak posrednio okolo 40 - 50 kupic.

Share

15

Odp: odpalony silnik

spoko dzieki. duzo mi pomogles.
jak to dobrze ze podly tak sie zna bo jest kogo poprosic o rade.

Share

16 (edytowany przez kaper 2007-05-29 21:15:19)

Odp: odpalony silnik

podly napisał/a:

Idealem jest posiadanie termometru na podczerwien, niestety sa one drogie, ale rownie swietnie do tego nadaja sie termometry cyfrowe w miernikach elektronicznych (okolo 30pln) np. takie jak ten: http://www.allegro.pl/item197366881_miernik_dt_9208a_poj200uf_temp_wyprzedaz_60_.html

Nie polecam zwykłych termometrów, nie są zbyt dokładne. Termometr moze i drogi (ok 130zl w sklepie)
Ja trafiłem na okazje i kupiłem od kumpla z teamu za 80zł big_smile Uzywki termometry chodzą po 60-90zł (allegro, rcauto).
Aaa i nie wiem czy ktos pisał, temperature mierzymy na czubku swiecy, nie na radiatorze (termometr IRda dociskamy do radiatora i kierujemy promien na swiece.

P.S czyżby to jutro był ten najważniejszy element do waszych BMW'ic big_smile ??

HPI Savage X SS Brushless HK2370kV + HK150A
GS CL-1 PRO Team Kit Brushless Turnigy 2400kV + HK150A
Asso TC5R + Novak XBR 8.5T

Share

17

Odp: odpalony silnik

Panowie nie moge odpalić mojego autka:( szarpie i szarpie i nic. czasami tylko załapie na ułamek sekundy i orazu gaśnie. co mogę robić nie tak

Share

18

Odp: odpalony silnik

bicker - swieca dobrze nagrzana? Do tej ladowarki co byla w zestawie trzeba akumulator a nie baterie - bateria nie da rady. Wolne obroty masz dobrze ustawione?

Share

19

Odp: odpalony silnik

spróbuj odpalic na lekko otwartej przepustnicy.

HPI Savage X SS Brushless HK2370kV + HK150A
GS CL-1 PRO Team Kit Brushless Turnigy 2400kV + HK150A
Asso TC5R + Novak XBR 8.5T

Share

20 (edytowany przez bicker 2007-05-31 21:18:06)

Odp: odpalony silnik

podły miałeś racje wina lezała po stronie baterii. Nie nadają się do odpalenia auta. Włozyłem tymczasowo akumulatorek paluszka i rozwiązał się problem:) dzięki za podpowiedź
ps
czy zamiast after runera (którego niestety nie mam) mogę psiknąć do silnika olejem do filtra(mam go w speju.

Share

21

Odp: odpalony silnik

No to git ;] Olej do filtra raczej nie zastapi after-run'a - ARO ma specjalne wlasciwosci wiazania w sobie czasteczek wody i resztek paliwa przez co zapobiega korozji, zwykly olej tego nie robi. Kup sobie tego afterka, to nieduzy wydatek a taka duza butla za 25zl starczy na baaaaardzo dlugo bo tego sie tylko kilka kropli wlewa.

Share

22 (edytowany przez kaper 2007-05-31 21:48:22)

Odp: odpalony silnik

Taka mała rada: po zalaniu silnika After run'em przed nastepnym odpaleniem radze wykrecić swiece i pociągnąc pare razy szarpakiem, zeby "wypluć" ARO, bo on troche przeszkadza w odpalaniu:) .
bicker: dopoki nie masz ARO to zeby silnik nie zardziewiał tongue mozesz odpalać go co dzieŃ np. na minute  smile

HPI Savage X SS Brushless HK2370kV + HK150A
GS CL-1 PRO Team Kit Brushless Turnigy 2400kV + HK150A
Asso TC5R + Novak XBR 8.5T

Share

23

Odp: odpalony silnik

witajcie jaką najlepiej kupic baterie do grzalki aby dobrze nagrzewala swiece i niebylo problemu z odpalaniem,bo juz zabieram sie za odpalanie naszego silnika

Share

24

Odp: odpalony silnik

Kilka pytaŃ
1. Jakie tam wchodzi akku ?? R14 ??
2. Masz ładowarkę czy chcesz zestaw akku+ładowarka ??

HPI Savage X SS Brushless HK2370kV + HK150A
GS CL-1 PRO Team Kit Brushless Turnigy 2400kV + HK150A
Asso TC5R + Novak XBR 8.5T

Share

25

Odp: odpalony silnik

Niemam pojecia grzalke mam taką jaką dostalismy ze zestawem zdalnego sterowania czyli z pilotem i niemam zadnej ladowarki

Share