1

Temat: Problem z odpaleniem.

Dziś mam problem z odpaleniem silnika. Wlewam paliwo tornado16% oil + formuła włączam pilota i akumulatorek w samochodzie, nakładam żarkę i próbuje odpalić jednak bezskutecznie hmm Co może z tym być? Proszę o pomoc

Share

2

Odp: Problem z odpaleniem.

wykręć świece i sprawdź czy po włożeniu jej do grzałki zaczyna świecić na żółto/pomaraŃczowo jeśi nie to problem rozwiązany! za słaba bateria do świecy lub uszkodzona!

http://szyszek_86.w.interia.pl/radiocontrol.jpg

RADIOCONTROL IS COOL

Share

3

Odp: Problem z odpaleniem.

dokręć mocniej świece jak nie jest dokręcona
jeśli paliwo wypływa z rury wydechowej (rura wydechowa pluje paliwem) dokręć paliwo żeby mniej dostawało się do gaźnika.

Share

4

Odp: Problem z odpaleniem.

Świeca dokręcona, syczy i świeci na pomarańczowo smile może za mało paliwa wpompowuje albo coś.... i czy moge na noc zostawic paliwo w modelu, jak nie uda mi sie naprawic?

Share

5

Odp: Problem z odpaleniem.

możesz nawet 3 noce ;P

Share

6

Odp: Problem z odpaleniem.

BMW napisał/a:

dokręć mocniej świece jak nie jest dokręcona

Ale nie za mocno bo zerwiesz gwint tongue (sam tak zrobiłem 1 dzien przed zawodami tongue Ale zrobili mi w zakładzie - wkrecili taką przejściowke z 10mm na 8mm)

empiq napisał/a:

i czy moge na noc zostawic paliwo w modelu, jak nie uda mi sie naprawic?

Ja nie zostawiam (no niekiedy jak zapomne tongue) bo pozniej bedzie zbiornik zasyfiony.

może za mało paliwa wpompowuje albo coś....

Sciagnij wezyk z wydechu i dmuchnij tak zeby paliwo doszło troche za króciec gaznika, albo zatkaj wydech palcem i pociagnij za szarpaka, i poczekaj az paliwo dojdzie. Jak czujesz opor przy szarpaniu, to oznacza ze silnik zalałeś, odkrec swiece, przekrec model. pociagnij kilka razy za szarpaka i wkrec swiece spowrotem.

HPI Savage X SS Brushless HK2370kV + HK150A
GS CL-1 PRO Team Kit Brushless Turnigy 2400kV + HK150A
Asso TC5R + Novak XBR 8.5T

Share

7

Odp: Problem z odpaleniem.

kaper napisał/a:
BMW napisał/a:

dokręć mocniej świece jak nie jest dokręcona

Ale nie za mocno bo zerwiesz gwint tongue (sam tak zrobiłem 1 dzien przed zawodami tongue Ale zrobili mi w zakładzie - wkrecili taką przejściowke z 10mm na 8mm)

empiq napisał/a:

i czy moge na noc zostawic paliwo w modelu, jak nie uda mi sie naprawic?

Ja nie zostawiam (no niekiedy jak zapomne tongue) bo pozniej bedzie zbiornik zasyfiony.

może za mało paliwa wpompowuje albo coś....

Sciagnij wezyk z wydechu i dmuchnij tak zeby paliwo doszło troche za króciec gaznika, albo zatkaj wydech palcem i pociagnij za szarpaka, i poczekaj az paliwo dojdzie. Jak czujesz opor przy szarpaniu, to oznacza ze silnik zalałeś, odkrec swiece, przekrec model. pociagnij kilka razy za szarpaka i wkrec swiece spowrotem.

hyyyy.... ech silni zalałem :plask: czy to pomoze jak  wszystko rozkrece wyczyszcze, potym nacisne ze 2 razy papke az przewod bedzie pelen i odpalac?

Share

8

Odp: Problem z odpaleniem.

z twojego postu wnioskuje ze chcesz "odlać" silnik tongue
-odkrecasz swiece
-przekrecasz model
-szarpiesz klika razy zeby paliwo wylecialo
-wkrecasz swiece
- a dalej robisz tak jakbys chcial odpalac

empiq napisał/a:

czy to pomoze jak  wszystko rozkrece wyczyszcze

w sensie ? chcesz rozebrac cały silnik ? tongue

HPI Savage X SS Brushless HK2370kV + HK150A
GS CL-1 PRO Team Kit Brushless Turnigy 2400kV + HK150A
Asso TC5R + Novak XBR 8.5T

Share

9

Odp: Problem z odpaleniem.

wszystkim sie szarpanki psuja tongue ja jak sie wnerwię to roto start se kupie :PP

Share

10

Odp: Problem z odpaleniem.

już naprawiłem szarpankę, przyschnęła z paliwem, jutro wyleje to paliwo zrobie przeczyszczanie i bedzie git smile dzieki kaperowi za odpowiedzi, zrobie jak mowisz.

Share

11

Odp: Problem z odpaleniem.

No to tak, ścisnąłem kubeczek z miarką do paliwa, i paliwko z baku zebrałem, reszte w środku zebrałem delikatnie papierowym ręcznikiem. ale w rurkach było nadal paliwo. Poodczepiałem rurki. Paliwko wylało się trochę z rury wydechowej (miałem kolejny element do czyszczenia), i z rurki spowrotem do baku. Takwięc rozbroiłem trochę modelik, paliwo znów wylałem, teraz wszędzie pusto jak nowo zakupiony. Nawet problemy z szarpanką ustały na dobre smile.  Jeszcze wcześniej przekręciłem model i pare razy ciągnąłem za szarpankę aby paliwo do końca wyszło z rurek. Rozkręciłem silnik. Świeca ładnie syczy smile a niektóre elementy w silniku które były trochę przylane paliwem - odczyściłem. Teraz od nowa ile paliwa??

Share

12

Odp: Problem z odpaleniem.

moderator śpi? czemu to jest w dziale "na luzie" ?

13

Odp: Problem z odpaleniem.

oj tam quadric czepiasz się tongue jak się sprawa wyjaśni, to usunę stąd i napisze spolszczenie"" tego tematu w dobrym dziale smile

Proszę o dalsze odpowiedzi!

Share

14

Odp: Problem z odpaleniem.

weź przenieś to do działu silnik tongue

Share

15 (edytowany przez kaper 2007-06-10 20:45:22)

Odp: Problem z odpaleniem.

Co do paliwa - ja spuszczam paliwo w taki sposob:
- sciagam wezyk z gaznika i z wydechu
- wezyk z gaznika wkladam do butelki do tankowania, a w wezyk od wydechu dmucham
- zakładam wezyki spowrotem
Dzieki temu baczek zawsze jest czysciutki big_smile
Co do pozostałosci paliwa w wezykach - mysle ze takie male "osady" paliwa wewnątrz rurek nic nie szkodzą (przynajmniej u mnie zostają takie "tyci tyci" tongue big_smile)

Odpalane silnika - normalnie smile
Jezeli silnik był zalany ARO to odkrec swiece i poszarp szarpakiem zeby go "wypluć" Jezeli nie to przejdz do kroku nastepnego tongue
- Włacz apke
- Włacz odbiornik
- Napelnij bak tongue
- Sciagnij wezyk z wydechu
- Dmuchnij tak zeby paliwo doszło troche za króciec gaznika, albo zatkaj wydech palcem i pociagnij za szarpaka, i poczekaj az paliwo dojdzie, po czym odetkaj wydech.
- Pociągnij za szarpanke
- JEDZ big_smile

Po jezdzie:
- Zgaś model (tylko przez zahamowanie koła zamachowego np. butem)
- Spusc paliwo
- Zalej silnik ARO (jezeli masz zamiar odstawic model na wiecej niz 1-2 dzien/dni)
- Przeczysc lekko model
- Odstaw na półke/mebel / Połóż w widocznym miejscu i zaproś kumpli niech podziwiają big_smile

Czyszczenie/Konserwacja
Jako ze nie miałem on-roada spaliny tylko elektryka, a spaline off-roada, opowiem jak to robie tongue
Czyszczenie
szybkie z kurzu itp. - co jazde ewent. co dwie tongue
wieksze - zalezy od zabrudzenia np co 5 jazd
calkowite - czyli rozebranie modelu do czesci pierwszych
Konserwacja
- Jak juz wspomniałem wyżej po jeździe zalewamy ARO, aby nam "wyciagnał" wode z silnika
- Czyszczenie filtra powietrza, co kilka jazd np 5-10 (w zaleznosci od charakteru powietrza - syfy i zakurzenie) oczywiscie olejem do filtrow - Air Filter Oil w skrocie AFO

Rady:
- podczas całkowitego rozbierania modelu rozbierajmy model na reczniku (moga byc 2 jeden na model, drugi na czesci) aby uniknąc gubienia lub staczania sie czesci.
- gdy model nie odpala przez dłuzszy czas (ok 15s bezskutecznego szarpania) nalezy sciagniąc grzałke i po chwili sprobowac ponownie
- Przy odpalaniu najpierw wsadzamy grzałke, czekamy 3-4s zeby sie swieca podgrzała i ciagniemy za szarpaka
- Pomocne przy odpalaniu jest nadepniecie na model (jedna noga na przod, druga na tył)

uhhh... ale zem sie rozpisał, choc czuje ze czegos brakuje tongue Mysle ze z moj tutek sie komus choc troche przyda smile

HPI Savage X SS Brushless HK2370kV + HK150A
GS CL-1 PRO Team Kit Brushless Turnigy 2400kV + HK150A
Asso TC5R + Novak XBR 8.5T

Share