Odp: Problem z odpaleniem.
wykręć świece i sprawdź czy po włożeniu jej do grzałki zaczyna świecić na żółto/pomaraŃczowo jeśi nie to problem rozwiązany! za słaba bateria do świecy lub uszkodzona!
RADIOCONTROL IS COOL
Odp: Problem z odpaleniem.
dokręć mocniej świece jak nie jest dokręcona
jeśli paliwo wypływa z rury wydechowej (rura wydechowa pluje paliwem) dokręć paliwo żeby mniej dostawało się do gaźnika.
Odp: Problem z odpaleniem.
Świeca dokręcona, syczy i świeci na pomarańczowo może za mało paliwa wpompowuje albo coś.... i czy moge na noc zostawic paliwo w modelu, jak nie uda mi sie naprawic?
Odp: Problem z odpaleniem.
dokręć mocniej świece jak nie jest dokręcona
Ale nie za mocno bo zerwiesz gwint (sam tak zrobiłem 1 dzien przed zawodami Ale zrobili mi w zakładzie - wkrecili taką przejściowke z 10mm na 8mm)
i czy moge na noc zostawic paliwo w modelu, jak nie uda mi sie naprawic?
Ja nie zostawiam (no niekiedy jak zapomne ) bo pozniej bedzie zbiornik zasyfiony.
może za mało paliwa wpompowuje albo coś....
Sciagnij wezyk z wydechu i dmuchnij tak zeby paliwo doszło troche za króciec gaznika, albo zatkaj wydech palcem i pociagnij za szarpaka, i poczekaj az paliwo dojdzie. Jak czujesz opor przy szarpaniu, to oznacza ze silnik zalałeś, odkrec swiece, przekrec model. pociagnij kilka razy za szarpaka i wkrec swiece spowrotem.
GS CL-1 PRO Team Kit Brushless Turnigy 2400kV + HK150A
Asso TC5R + Novak XBR 8.5T
Odp: Problem z odpaleniem.
BMW napisał/a:dokręć mocniej świece jak nie jest dokręcona
Ale nie za mocno bo zerwiesz gwint (sam tak zrobiłem 1 dzien przed zawodami Ale zrobili mi w zakładzie - wkrecili taką przejściowke z 10mm na 8mm)
empiq napisał/a:i czy moge na noc zostawic paliwo w modelu, jak nie uda mi sie naprawic?
Ja nie zostawiam (no niekiedy jak zapomne ) bo pozniej bedzie zbiornik zasyfiony.
może za mało paliwa wpompowuje albo coś....
Sciagnij wezyk z wydechu i dmuchnij tak zeby paliwo doszło troche za króciec gaznika, albo zatkaj wydech palcem i pociagnij za szarpaka, i poczekaj az paliwo dojdzie. Jak czujesz opor przy szarpaniu, to oznacza ze silnik zalałeś, odkrec swiece, przekrec model. pociagnij kilka razy za szarpaka i wkrec swiece spowrotem.
hyyyy.... ech silni zalałem :plask: czy to pomoze jak wszystko rozkrece wyczyszcze, potym nacisne ze 2 razy papke az przewod bedzie pelen i odpalac?
Odp: Problem z odpaleniem.
z twojego postu wnioskuje ze chcesz "odlać" silnik
-odkrecasz swiece
-przekrecasz model
-szarpiesz klika razy zeby paliwo wylecialo
-wkrecasz swiece
- a dalej robisz tak jakbys chcial odpalac
czy to pomoze jak wszystko rozkrece wyczyszcze
w sensie ? chcesz rozebrac cały silnik ?
GS CL-1 PRO Team Kit Brushless Turnigy 2400kV + HK150A
Asso TC5R + Novak XBR 8.5T
Odp: Problem z odpaleniem.
wszystkim sie szarpanki psuja ja jak sie wnerwię to roto start se kupie :PP
Odp: Problem z odpaleniem.
już naprawiłem szarpankę, przyschnęła z paliwem, jutro wyleje to paliwo zrobie przeczyszczanie i bedzie git dzieki kaperowi za odpowiedzi, zrobie jak mowisz.
Odp: Problem z odpaleniem.
No to tak, ścisnąłem kubeczek z miarką do paliwa, i paliwko z baku zebrałem, reszte w środku zebrałem delikatnie papierowym ręcznikiem. ale w rurkach było nadal paliwo. Poodczepiałem rurki. Paliwko wylało się trochę z rury wydechowej (miałem kolejny element do czyszczenia), i z rurki spowrotem do baku. Takwięc rozbroiłem trochę modelik, paliwo znów wylałem, teraz wszędzie pusto jak nowo zakupiony. Nawet problemy z szarpanką ustały na dobre . Jeszcze wcześniej przekręciłem model i pare razy ciągnąłem za szarpankę aby paliwo do końca wyszło z rurek. Rozkręciłem silnik. Świeca ładnie syczy a niektóre elementy w silniku które były trochę przylane paliwem - odczyściłem. Teraz od nowa ile paliwa??
Odp: Problem z odpaleniem.
moderator śpi? czemu to jest w dziale "na luzie" ?
Odp: Problem z odpaleniem.
oj tam quadric czepiasz się jak się sprawa wyjaśni, to usunę stąd i napisze spolszczenie"" tego tematu w dobrym dziale
Proszę o dalsze odpowiedzi!
15 2007-06-10 20:44:33 (edytowany przez kaper 2007-06-10 20:45:22)
Odp: Problem z odpaleniem.
Co do paliwa - ja spuszczam paliwo w taki sposob:
- sciagam wezyk z gaznika i z wydechu
- wezyk z gaznika wkladam do butelki do tankowania, a w wezyk od wydechu dmucham
- zakładam wezyki spowrotem
Dzieki temu baczek zawsze jest czysciutki
Co do pozostałosci paliwa w wezykach - mysle ze takie male "osady" paliwa wewnątrz rurek nic nie szkodzą (przynajmniej u mnie zostają takie "tyci tyci" )
Odpalane silnika - normalnie
Jezeli silnik był zalany ARO to odkrec swiece i poszarp szarpakiem zeby go "wypluć" Jezeli nie to przejdz do kroku nastepnego
- Włacz apke
- Włacz odbiornik
- Napelnij bak
- Sciagnij wezyk z wydechu
- Dmuchnij tak zeby paliwo doszło troche za króciec gaznika, albo zatkaj wydech palcem i pociagnij za szarpaka, i poczekaj az paliwo dojdzie, po czym odetkaj wydech.
- Pociągnij za szarpanke
- JEDZ
Po jezdzie:
- Zgaś model (tylko przez zahamowanie koła zamachowego np. butem)
- Spusc paliwo
- Zalej silnik ARO (jezeli masz zamiar odstawic model na wiecej niz 1-2 dzien/dni)
- Przeczysc lekko model
- Odstaw na półke/mebel / Połóż w widocznym miejscu i zaproś kumpli niech podziwiają
Czyszczenie/Konserwacja
Jako ze nie miałem on-roada spaliny tylko elektryka, a spaline off-roada, opowiem jak to robie
Czyszczenie
szybkie z kurzu itp. - co jazde ewent. co dwie
wieksze - zalezy od zabrudzenia np co 5 jazd
calkowite - czyli rozebranie modelu do czesci pierwszych
Konserwacja
- Jak juz wspomniałem wyżej po jeździe zalewamy ARO, aby nam "wyciagnał" wode z silnika
- Czyszczenie filtra powietrza, co kilka jazd np 5-10 (w zaleznosci od charakteru powietrza - syfy i zakurzenie) oczywiscie olejem do filtrow - Air Filter Oil w skrocie AFO
Rady:
- podczas całkowitego rozbierania modelu rozbierajmy model na reczniku (moga byc 2 jeden na model, drugi na czesci) aby uniknąc gubienia lub staczania sie czesci.
- gdy model nie odpala przez dłuzszy czas (ok 15s bezskutecznego szarpania) nalezy sciagniąc grzałke i po chwili sprobowac ponownie
- Przy odpalaniu najpierw wsadzamy grzałke, czekamy 3-4s zeby sie swieca podgrzała i ciagniemy za szarpaka
- Pomocne przy odpalaniu jest nadepniecie na model (jedna noga na przod, druga na tył)
uhhh... ale zem sie rozpisał, choc czuje ze czegos brakuje Mysle ze z moj tutek sie komus choc troche przyda
GS CL-1 PRO Team Kit Brushless Turnigy 2400kV + HK150A
Asso TC5R + Novak XBR 8.5T