Temat: Co to właściwie "BMW M3 GTR"?
Trochę o bmw m3 gtr
BMW - (niem. Bayerische Motoren Werke, pol. Bawarskie Zakłady Silnikowe) - niemiecka firma produkująca samochody osobowe i motocykle oraz skutery pod marką BMW. Siedziba firmy znajduje się w Monachium, w kraju związkowym Bawaria.
BMW jest właścicielem również innych marek samochodów, a także stajni BMW Sauber w Formule 1. Zespół nie jest jedyną formą zaangażowania firmy w sporty motorowe.
Modele i serie produkcyjne
BMW serii 7 (E38)
BMW serii 7 (E38)
Od początku lat 70. XX w. koncern BMW wprowadził jednolite nazewnictwo produkowanych modeli aut, tzw. serie, mówiące o klasie i wielkości samochodu. Popularne wśród aut marki BMW trzycyfrowe oznaczenia mówią o serii oraz o pojemności silnika, gdzie pierwsza cyfra oznacza serię a dwie pozostałe zazwyczaj pojemność silnika. Literka 'd' na koŃcu oznaczenia informuje nas, ze w danym samochodzie pracuje silnik wysokoprężny; literka 'C' o tym, że jest to coupe (oznaczenie od modelu E46); literka x o tym, że jest to samochód w wersji z napędem typu 4x4; natomiast dodatkowy wyraz 'touring' oznacza, ze mamy do czynienia z samochodem w wersji kombi. Precyzyjnie przestrzegane zasady oznaczeŃ uległy ostatnio rozluźnieniu, czego przykładem są modele 318i (silnik o pojemności 2 litra); zapowiedziane na wrzesieŃ 2006 modele serii 3 z benzynowymi, trzylitrowymi silnikami turbodoładowanymi oznaczone jako 335i (choć tu wyjątek zrobiono już w latach 80-tych wypuszczając na rynek model E23 745i z 3,5-litrowym turbodoładowanym silnikiem benzynowym); oraz sprzedawane już pojazdy serii 5 z silnikiem 3.0l diesel bi-turbo, oznaczone jako 535d. Natomiast jeśli chodzi o modele M (M od Motorsport), to występuje wtedy jedynie oznaczenie główne serii poprzedzone litera "M", np. M1, M3, M5, M6. Modele serii M charakteryzują się dodatkowymi akcentami sportowymi oraz posiadają silniki o zwiększonej mocy. Seria roadsterów Z, mająca jak do tej pory czterech przedstawicieli (Z1, Z3, Z4, Z8) nie ujawnia w oznaczeniach pojemności silnika.
BMW M 3/5/6
* seria M - najbardziej usportowione samochody serii 3, 5 i 6 w topowych wersjach, z najmocniejszymi silnikami produkowane przez BMW Motorsport. BMW M5 to jeden z najszybszych rodzinnych sedanów na świecie.
o BMW zaprezentowało uliczną wersję ekstremalnie sportowego samochodu jakim jest M3 GTR z silnikiem V8. BMW M3 GTR posiada wyjątkowo niskie zawieszenie oraz dysponuje bardzo sportowo ustawionym podwoziem. Kompaktowy, wysokoosiągowy silnik wyścigowy V8 umożliwia idealne rozłożenie wagi w aucie, co wspólnie z 19-calowym ogumieniem gwarantuje wyjątkowo łatwe, jak na osiągi, prowadzenie.
o BMW M3 kabriolet posiada cechy typowe dla coupé. Napędza go także wysokoobrotowy silnik R6 o pojemności 3.2l i mocy 252 kW (343 KM). Dzięki temu otwarte M3 bez problemu osiąga ograniczoną elektronicznie prędkość maksymalną 250 km/h i przyspiesza w 5,5 sekundy od 0 do 100 km/h. Na czwartym biegu, z jazdy 80 km/h prędkość 120 km/h osiąga w 5,9 sekundy. Przeciętne zużycie paliwa wynosi 12,1 l na 100 km.
o BMW M3 CSL ma wagę zredukowaną w porównaniu z seryjnym M3 o 200 kg, na każdy koŃ mechaniczny jego mocy przypada więc 3,5 kg masy co zapewnia doskonałe osiągi. Takie osiągi możliwe są dzięki lekkiej budowie auta, w której większość blaszanych elementów zastąpiono włóknem węglowym (dach, maska, klapa bagażnika). Silnik auta ma moc 360 KM. Ciekawostką jest iż po okazaniu licencji kierowcy rajdowego serwis ściąga ograniczenie prędkości
Niebawem dojdzie reszta opisu i ubiore to jakos w kolor, narazie musze sie zmywac, przed wieczorem powinien być end
--++--++--++--++--++--++--++--++--++--++--++--++--++--
Kolekcja Hachette
Link do strony głównej:
http://www.kolekcja-hachette.pl/index.php
SILNIK PRO 12 BZX
* Pojemność skokowa cylindra: 2,11 cm
* Rozruch przez starter mechaniczny
* Gaźnik regulowany przez 3 śruby
* Sprzęgło odśrodkowe i dwa biegi
Model: TS-4n PRO V2
Waga: 1500 g
Rozstaw osi: 265 mm
Rozstaw kół przednich: 200-205 mm
Rozstaw kół tylnych: 200-203 mm
Homologowana karoseria o szerokości 200 mm
Silnik o pojemności 2,11 cm
Napęd na 4 koła
Dwa biegi
Niezależne zawieszenie wszystkich czterech kół
Regulacja kąta wyprzedzenia sworzni zwrotnicy
Przełożenie przez trzy pasy napędowe
Regulowany układ zawieszenia
Hamulec tarczowy
Długość kolekcji: 90 numerów
W przeliczeniu 2 lata 2 tygodnie
Cennik:
1 - 9,90
2- 19,90
3-90- 39,90
Cena całkowita: 3.541$
Link do prenumeraty:
http://www.kolekcja-hachette.pl/prenumerata_BMW.php
Link do FAQ:
http://www.kolekcja-hachette.pl/kolekcja_BMW_02.php
Numer telefonu do kolekcji: (+48) 672108650
Lista części z wydanych numerów
1. Koło i korpus amortyzatora
2. Przedni mechanizm różnicowy i części amortyzatora
3. Części amortyzatora, łożyska i przeguby mechanizmu różnicowego
4. Przedni pasek zębaty i tuleje łożyskowe
5. Wsporniki przedniego mechanizmu różnicowego i pasek zębaty
6. Pośredni wałek napędowy i koło pasowe
7. Lewy wspornik pośredniego wałka napędowego i ramka zabezpieczająca
8. Prawy wspornik i koło pasowe
9. Podwozie
10. Tylny mechanizm różnicowy
11. Tylny pas transmisyjny i łożyska
12. Przeguby Cardana i tuleje łożyskowe
13. Wsporniki tylnego mechanizmu różnicowego
14. Okładziny cierne i krzywka hamulca
15. Łożyska i koło pasowe tylnego napędu
16. Wał skrzyni biegów i tarcza hamulcowa
17. Tarcza sprzęgła z zapadką
18. Tuleja sprzęgła skrzyni biegów
19. Walcowe koło zębate
20. Tuleja sprzęgła i walcowe koło zębate pierwszego biegu
21. Karoseria
22. Koło pasowe skrzyni biegów i klucz krzyżowy
23. Drążek napinający
24. Zwrotnice i atrapa tarcz hamulcowych
25. Łożyska zwrotnic
26. Przeguby zwrotnicy
27. Dolne wahacze przednie i 2 atrapy tarcz hamulcowych
28. Oś koła i adapter
29. Tylny spojler
30. Przeguby kuliste zwrotnic
31. Górne wahacze przedniej osi
32. Oś zwrotnicy z łącznikiem
33. Trzpienie serwomechanizmu
34. Układ zabezpieczenia serwomechanizmu
35. Przednia pośrednia układu kierowniczego i atrapy lusterek
36. Cięgna przekładni pośredniej układu kierowniczego
37. Osie dolnych wahaczy
38. Metalowy wspornik przednich amortyzatorów
39. Przednie półosie z przegubami Cardana
40. Osie górnych wahaczy
41. Naklejki i elementy amortyzatora przedniego
42. Elementy amortyzatora przedniego i tylnego spojlera
43. Opona, felga, wypełnienie
44. Drążki układu kierowniczego
45. Montaż przednich amortyzatorów
46. Zdolne wahacze tylne
47. Osłony i osie tylnych zwrotnic
48. Tylne zwrotnice i osie wahaczy
49. Łożyska zwrotnic tylnych kół
50. Osie tylnych kół
51. Górne cięgna tylne
52. Tylne osie z przegubami Cardana
53. Tylne felgi
Źródło: Wikipedia, kolekcja hettche