1 (edytowany przez kaper 2007-08-20 15:42:44)

Temat: Podstawowe informacje-czyli co i jak.

Odpalanie silnika
-Jeżeli silnik był zalany ARO to odkręć świece i poszarp szarpakiem żeby go "wypluć" Jeżeli nie to przejdź do kroku
  następnego
- włącz apke
- włącz odbiornik
- Napełnij bak tongue
- ściągnij wężyk z wydechu
- Otwórz gaźnik na max po czym dmuchnij tak żeby paliwo doszło trochę za króciec gaźnika, albo zatkaj wydech palcem i pociągnij za szarpaka, i poczekaj aż paliwo dojdzie, po czym odetkaj wydech.
- Pociągnij za szarpankę
- JEDŹ big_smile

Jeżeli model nie odpala to spróbuj odpalić model z wcisnieta manetka gazu do 1/6-1/4

Po jeździe:
- zgaś model (tylko przez zahamowanie koła zamachowego np. butem)
- spuść paliwo
- zalej silnik ARO (jeżeli masz zamiar odstawić model na więcej niż 1-2 dzieŃ/dni)
- przeczyść lekko model
- Odstaw na półkę,mebel,połóż w widocznym miejscu i zaproś kumpli niech podziwiają big_smile

Spuszczanie paliwa
- ściągnij wężyk z gaźnika i z wydechu
- wężyk z gaźnika włóż do butelki do tankowania, a w wężyk od wydechu dmuchnij
- załóż wężyki ponownie

Dzięki temu baczek zawsze jest czyściutki big_smile
Co do pozostałości paliwa w wężykach - myślę ze takie małe "osady" paliwa wewnątrz rurek nic nie szkodzą (przynajmniej u mnie zostają takie "tyci tyci" tongue big_smile)

Czyszczenie i Konserwacja
#Czyszczenie
-szybkie z kurzu itp. - co jazdę ewent. co dwie tongue
-większe - zależy od zabrudzenia np co 5 jazd
-całkowite - czyli rozebranie modelu do części pierwszych
#Konserwacja
- Jak już wspomniałem wyżej po jeździe zalewamy ARO, aby nam "wyciągnął" wodę z silnika
- Czyszczenie filtra powietrza, co kilka jazd np 5-10 (w zależności od charakteru powietrza - syfy i zakurzenie) oczywiście olejem do filtrów - Air Filter Oil w skrócie AFO

Rady:
- podczas całkowitego rozbierania modelu rozbierajmy model na ręczniku (mogą być 2 jeden na model, drugi na części) aby uniknąć gubienia lub staczania sie części.
- gdy model nie odpala przez dłuższy czas (ok 15s bezskutecznego szarpania) należy wyciągnąć grzałkę i po chwili sprobować ponownie
- Przy odpalaniu najpierw wsadzamy grzałkę, czekamy 3-4s żeby sie świeca podgrzała i ciągniemy za szarpaka
- Pomocne przy odpalaniu jest nadepniecie na model (jedna noga na przód, druga na tył)

uhhh... alem sie rozpisał, choć czuje ze czegoś brakuje tongue Myślę ze z mój tutek sie komuś choc troche przyda smile

HPI Savage X SS Brushless HK2370kV + HK150A
GS CL-1 PRO Team Kit Brushless Turnigy 2400kV + HK150A
Asso TC5R + Novak XBR 8.5T

Share

2

Odp: Podstawowe informacje-czyli co i jak.

Dzięki za rady brachu ! wink

Zapraszam sk

Share

3

Odp: Podstawowe informacje-czyli co i jak.

post mi sie wrzucił do tytułu tongue Prosze moda o poprawke tongue

HPI Savage X SS Brushless HK2370kV + HK150A
GS CL-1 PRO Team Kit Brushless Turnigy 2400kV + HK150A
Asso TC5R + Novak XBR 8.5T

Share

4

Odp: Podstawowe informacje-czyli co i jak.

trochę zmieniłem wizualnie twój tutek tongue przy okazji poprawiłem błędy. Mam nadzieję że teraz jest bardziej czytelny smile

Share

5

Odp: Podstawowe informacje-czyli co i jak.

błedy - BMW troche byłem zmeczony jak to pisałem (wieczorami przeważnie jestem :PP )

HPI Savage X SS Brushless HK2370kV + HK150A
GS CL-1 PRO Team Kit Brushless Turnigy 2400kV + HK150A
Asso TC5R + Novak XBR 8.5T

Share