1 (edytowany przez kaper 2007-08-29 16:19:03)

Temat: Porady i ostrzeżenia

PORADY I OSTRZEŻENIA

Gdy łączysz akumulator z kontrolerem prędkości albo ładowarką, warto podjąć pewne środki zapobiegawcze, żeby nic złego nie stało się modelowi ani operatorowi.

• Model składa się z drobnych elementów, w tym mechanicznych zadbaj więc o to, aby był on przechowywany z dala od dzieci, zwłaszcza małych - do trzeciego roku życia.
• Postępuj z należytą ostrożnością, dotykając metalowych części modelu, takich jak sprężyny i zaciski, które mogą mieć ostre brzegi.
• Gdy akumulator jest przyłączony do kontrolera prędkości, prąd płynie zarówno do silnika, jak i do sprzętu radiowego. Trzeba więc zwracać wtedy uwagę na to, czy przełącznik radioodbiornika jest wyłączony (pozycja „off”), a kontroler znajduje się w pozycji neutralnej (patrz ilustracja poniżej). W przeciwnym razie silnik mógłby się uruchomić, a ty straciłbyś kontrolę nad modelem. Przydatna okaże się podstawka, na której postawisz model tak, aby tylne koła nie stykały się z podłożem. Może to być zwykły drewniany klocek o wymiarach 50 x 50 x 30 mm.
• Z akumulatora prąd płynie do silnika, umieszczonego w samochodzie odbiornika radiowego, i do serwomechanizmów. Kiedy już wykonasz wszystkie połączenia, najpierw musisz uruchomić nadajnik sterowania radiowego, a dopiero po nim odbiornik.
• Gdy chcesz wyjąć akumulator, najpierw wyłącz odbiornik, a następnie odłącz akumulator (patrz ilustracja na str. 5). Trzymając się tej procedury, będziesz miał pewność, że żadna interferencja
radiowa nie uruchomi przypadkowo modelu. Uwaga! Po jeździe i wyładowaniu akumulatora możesz poczuć, że jest on niemal gorący, co świadczy tylko o intensywnym rozładowywaniu w trakcie użytkowania.
• Aby zapobiec awarii zasilania, regularnie sprawdzaj stan złączy. Jeżeli zajdzie potrzeba, możesz śrubokrętem lekko dokręcić zaciski elektryczne złączy, co zapewni dobrą styczność.
• Ładowarka do akumulatorów, a szczególnie jej złącza muszą być okresowo kontrolowane, dzięki czemu unikniesz spięć (patrz ilustracja na str. 5). Sprawdź, czy zaciski akumulatora i kontrolera prędkości są prawidłowo połączone.
• Nie powinieneś zdejmować nadwozia modelu zaraz po jeździe, gdyż niektóre części silnika i ochraniacza rezystora kontrolera prędkości mogą być gorące. Poczekaj kilka minut, zanim zdejmiesz kadłub i dotkniesz te części samochodu.
• Akumulator i ładowarka powinny znajdować się pod opieką kogoś doświadczonego, kto potrafi zadbać o prawidłowość połączeŃ pomiędzy tymi urządzeniami oraz o właściwe przyłączenie do domowego źródła energii.
• Zawsze używaj w pełni naładowanych akumulatorów - jedną z przyczyn awarii modeli jest podłączanie niewłaściwie naładowanego akumulatora. Zanim przyłączysz akumulator do mechanicznego kontrolera prędkości, musisz sprawdzić, czy jest on w pozycji neutralnej, tak jak zostało to pokazane na ilustracji na dole po prawej.

http://i12.tinypic.com/6f824i8.png

HPI Savage X SS Brushless HK2370kV + HK150A
GS CL-1 PRO Team Kit Brushless Turnigy 2400kV + HK150A
Asso TC5R + Novak XBR 8.5T

Share