76

(12 odpowiedzi, napisanych Radiocontrol Tuning - Kolekcja Hachette)

BMW co to są te rapy? smile.
Poza tym wcale nie wyrzucił pieniędzy w błoto tylko zaoszczędził (sam żałuję, że tak nie zrobiłem) ponieważ w 42 nr będzie tylko jedno całe koło, ale już po 40PLN.

77

(12 odpowiedzi, napisanych Radiocontrol Tuning - Kolekcja Hachette)

Tak na prawdę to przekonamy się w przyszłą środę lub jeszcze później jak dokładnie działa to łożysko, ale ze wstępnych informacji i zdjęć tego elementu wynika, że konstrukcja i kształt znacznie różnią się od występujących wcześniej łożysk. Najprawdopodobniej jest tam mechanizm ściskający wałek gdy ruch obrotowy jest właściwy. Poza tym pewnie o to chodzi, żeby to łożysko przy nagłej b. dużej sile na gładkiej powierzchni wałka trochę "puściło", coby nie zniszczyć zębatek. Takie tam moje gdybanie.

78

(12 odpowiedzi, napisanych Radiocontrol Tuning - Kolekcja Hachette)

W skrócie chodzi o to, że w czasie pracy łożysko pierwszego biegu będzie blokować się na wałku tylko wtedy, gdy ten będzie poruszać się w jedną stronę. Natomiast gdy napęd przejmie drugi bieg to wałek będzie obracał się szybciej niż łożysko I biegu. To tak jakby łożysko I biegu kręciło się w przeciwną stronę niestawiając żadnego oporu, dlatego nazwa oneway. Mam nadzieję, że dobrze wytłumaczyłem.

Jakoś dziwnie ostatnio zamilkło to forum i nikt się nie chwali, że kupił nr 19.
W tym numerze jak zwykle elementów jak na lekarstwo. Chłopaki "postarali" się i drugi bieg BMW podzielili na trzy części (szkoda, że nie na więcej smile). Jedyne pocieszenie to, że w następnym numerze będzie już cały pierwszy bieg.

80

(1 odpowiedzi, napisanych NA lUziE)

Jeżeli strona będzie ciekawa to na pewno będę tam zaglądał. Na wiosnę zamierzam złożyć sobie komputer, chociaż świecące lampki, wirujące kolorowe paski, przeźroczyste obudowy i cała ta bazarowa otoczka średnio mnie interesuje. Komputer powinien być szybki, cichy, funkcjonalny, bezawaryjny i tyle.

81

(5 odpowiedzi, napisanych Radiocontrol Tuning - Kolekcja Hachette)

Eee tam w plecy. W metalowe kółko. big_smile
Swoją drogą to szkoda, że wydawnictwo jeszcze bardziej nie rozdrobniło tego BMW i za 40zł (o przepraszam 39,90) nie sprzedaje pojedynczej śrubki. tongue
A i tak na własną rękę trzeba kupować mnóstwo różnych rzeczy mad

82

(3 odpowiedzi, napisanych Radiocontrol Tuning - Kolekcja Hachette)

Jak dokładnie przeanalizujesz zasadę działania tej zapadki to okaże się, że prawidłowy sposób umieszczenia koła pokazany jest jednak na zdjęciach. Poza tym na płycie DVD sposób mocowania jest identyczny. Co do schematu, to już drugi raz spotkałem się z błędnym opisem montażu.

83

(10 odpowiedzi, napisanych Radiocontrol Tuning - Kolekcja Hachette)

To, że tarcza powinna się ścierać jest oczywiste, ale materiał z którego jest wykonana powinien być odrobinę lepszy. Plastik w tym kółku jest identyczny jak w innych częściach pojazdu, więc nawet im się nie chciało znaleźć czegoś bardziej wyszukanego. sad
Robiłem próby i przekręcałem metalową ośkę. Dużego oporu to nie stawia. Przypuszczam, że nie będzie łatwo wyhamować półtorakilogramowy pojazd jadący (podobno) 80 km/h. hmm

Jeżeli ktoś już się zdecyduje, to trzeba chyba się spieszyć z zamówieniem tego zestawu. Na formularzu jest napisane, że oferta jest ważna 6 miesięcy od ukazania się nr 1. Czy ktoś pamięta kiedy to dokładnie było?
I jeszcze jedno, zaliczkę wpłacamy teraz, a zestaw dostajemy ok 65 nr, czyli mniej więcej za rok. Znając rzetelność firmy, pewnie będzie to jeszcze później.
To BMW jest dla osób naprawdę b. cierpliwych.

Ja zastanawiam się nad tym zestawem http://www.rojna.pl/index.php?d=produkt&id=750

86

(20 odpowiedzi, napisanych Akcesoria)

Hmm... Tylko jak przeszlifujesz bęben to zmniejszysz szerokość całego dyfra. Czy teraz w przednich wspornikach nie masz luzów? Tzn. czy dyfer nie przesuwa się na boki?
Jeżeli chodzi o otwory w które wchodzą wały kół koronkowych, to u mnie sytuacja była odwrotna. Średnica otworu w pokrywie bębna była odrobinę szersza niż średnica wału. W tej sytuacji delikatne luzy ciężko zlikwidować.
I jeszcze jedno pytanie odnośnie podkładki/uszczelki, bo w gazecie jest inaczej, a w schemacie i na płycie DVD jest inaczej. Czy na bęben dałeś podkładkę, a później tarczę koła (sposób z gazety), czy najpierw tarczę a później podkładkę (DVD, schemat). W drugim przypadku zewnętrzna krawędź podkładki będzie zagięta.
Może ktoś wie jak właściwie to powinno być i czy w ogóle to ma jakieś znaczenie?

87

(4 odpowiedzi, napisanych Inne)

Ten preparat dostaniesz prawie w każdym sklepie z częściami do samochodu. Tylko nie pytaj o "lepiszcze" bo patrzeć będą na Ciebie jak na wariata. W żadnym sklepie nie wiedzieli co to takiego. Co za kretyn wymyślił taką nazwę.

88

(20 odpowiedzi, napisanych Akcesoria)

Co szlifowałeś, aby usunąć luzy w dyferach? Ja swoje zlikwidowałem poprzez wstawienie podkładki na wałek przed włożeniem go do pokrywy bębna. U mnie papier był potrzebny do zeszlifowania tej podkładki, ponieważ była trochę za gruba. Teraz wszystkie zębatki idealnie do siebie pasują i ruch mechanizmu jest bardziej płynny. Jednak nie powinno być takich zabiegów. Przy tak wysokiej cenie wszystko powinno do siebie idealnie pasować.

89

(20 odpowiedzi, napisanych Akcesoria)

Te zestawy o których wspomniałeś stosuje się chyba w profesjonalnych modelach RC. Nasz pojazd do takich się raczej nie aspiruje. Np. mechanizmy różnicowe dostarczone do tego BMW nie są najwyższej jakości. No bo jak można wytłumaczyć fakt, że niby dwa identyczne dyferencjały z kolekcji, smarowane tym samym smarem nie zachowują się tak samo. W jednym są luzy, w drugim nie,  jeden porusza się lżej, drugi ciężej, nawet zębatki osiek wizualnie trochę się od siebie różnią. Powtarzalność części nie jest najmocniejszą stroną tego wydawnictwa. Boję się, że jak już złożę ten samochód, to podczas pierwszej jazdy rozpadnie się na 90 części. Obym się mylił.

cyt. (...) miałem okazję trzymać w ręku włoską wersję gazety i zawartość była identyczna jak w naszej(...). Ja bym napisał: zawartość była tak samo idiotyczna jak w naszej tongue .
Czyżby poziom intelektualny przeciętnego nabywcy tej gazety we Włoszech, czy we Francji jest aż tak "wysoki"? Polskie wydawnictwo powinno delikatnie napomknąć, że u nas klienci RCT nie są aż tak "inteligentni inaczej" jak oni to sobie wyobrażają.
A propos ich www, może ktoś do nich dzwonił i pytał się dlaczego wprowadzają ludzi w błąd? Dużo tych pytaŃ i wątpliwości. Na razie zaciskam zęby i kupuję dalej tę gazetę.

Faktycznie, jak już płacę tyle kasy za te gazety, to oprócz horrendalnie drogiego pojazdu powinno być sporo praktycznych porad i/lub ciekawych artykułów o RC. Do działu o wirtualnym tuningu nawet nie zaglądam. Mam coraz więcej wątpliwości odnośnie tego RCT. W tej chwili wydawnictwo traktuje swoich klientów jak naiwnych półgłupków. Mam nadzieję, że to się zmieni.

92

(7 odpowiedzi, napisanych Radiocontrol Tuning - Kolekcja Hachette)

Dzwoniłem dzisiaj do Empiku i też nie mięli nr 8.

93

(19 odpowiedzi, napisanych Radiocontrol Tuning - Kolekcja Hachette)

>Pankol
To żeś im dowalił. Ale faktycznie masz sporo racji. Już nie raz mój synek miał skwaszoną minę gdy mu powiedziałem, że nie otrzyma gazetki w dniu w którym być powinna.
Co do zakładania nowych topiców odnośnie poszczególnych części RCT, to może by tak następny topic nazwać „nowy numer” i wtedy problemy z np. nr 9, 10 ... 35 itd. byłyby tylko w tym miejscu.

94

(24 odpowiedzi, napisanych Silnik)

Sądzę, że ten silnik wcale nie jest taki najgorszy. Słyszałem, że firma Thunder Tiger specjalizuje się w spalinówkach. Czytałem na jakimś innym formu, że niektórzy przymierzają się do zakupu RCT tylko z częściami silnika. Chociaż biorąc pod uwagę cene, rozrusznik w tym BMW mógłby być trochę lepszy.

W moim mieście było podobnie. RCT nr 6 i 7 w Empiku nie dostałem.

96

(6 odpowiedzi, napisanych Układ napędowy)

Ja taśmą dwustronną przykleiłem tylko gąbkę do felgi.
Co do mechanizmu różnicowego, to rzeczywiście wydaje mi się, że powinien poruszać się trochę lżej. Może przyczyną tego jest to, starałem się zlikwidować luzy obu osiek przez dociśnięcie przegubów Cardana.

Ja w Empiku niestety nie dostałem. Musiałem poszukać gdzieindziej, ale w koŃcu kupiłem nr 6. Tylko mam obawy, że z nr 9 będzie problem.

98

(20 odpowiedzi, napisanych Akcesoria)

Ja użyłem smar do mechanizmów precyzyjnych. Jest dość rzadki, nie wiem czy nie za bardzo, ponieważ trochę wypływa na ośkę, ale dzięki temu smaruje łożysko. To chyba dobrze?