126

(11 odpowiedzi, napisanych Radiocontrol Tuning - Kolekcja Hachette)

ja mam ten

Pankol widze nie nie chce ci sie szukac (a moze nie umiesz tongue)
Pisałem o tym tu (ostatni post)
a o dotarciu jest tutaj (strona 5 i dalej)

128

(10 odpowiedzi, napisanych Radiocontrol Tuning - Kolekcja Hachette)

a u mnie sznurek sie urwał bo w tym czymaczu sprezyny tongue:P wyrobił sie plastik i zrobil sie taki ostry i sie zrywa... ale kupuje tylną scianke pod roto.

P.S Zeby nikt nie mylił mówie tu o mojej OFNIE, a nie o BMW tongue
Mysle ze admini i moderatorzy wybaczą mi za stosowanie kolorowych tekstów tongue

129

(14 odpowiedzi, napisanych NA lUziE)

Co do paliwa - ja spuszczam paliwo w taki sposob:
- sciagam wezyk z gaznika i z wydechu
- wezyk z gaznika wkladam do butelki do tankowania, a w wezyk od wydechu dmucham
- zakładam wezyki spowrotem
Dzieki temu baczek zawsze jest czysciutki big_smile
Co do pozostałosci paliwa w wezykach - mysle ze takie male "osady" paliwa wewnątrz rurek nic nie szkodzą (przynajmniej u mnie zostają takie "tyci tyci" tongue big_smile)

Odpalane silnika - normalnie smile
Jezeli silnik był zalany ARO to odkrec swiece i poszarp szarpakiem zeby go "wypluć" Jezeli nie to przejdz do kroku nastepnego tongue
- Włacz apke
- Włacz odbiornik
- Napelnij bak tongue
- Sciagnij wezyk z wydechu
- Dmuchnij tak zeby paliwo doszło troche za króciec gaznika, albo zatkaj wydech palcem i pociagnij za szarpaka, i poczekaj az paliwo dojdzie, po czym odetkaj wydech.
- Pociągnij za szarpanke
- JEDZ big_smile

Po jezdzie:
- Zgaś model (tylko przez zahamowanie koła zamachowego np. butem)
- Spusc paliwo
- Zalej silnik ARO (jezeli masz zamiar odstawic model na wiecej niz 1-2 dzien/dni)
- Przeczysc lekko model
- Odstaw na półke/mebel / Połóż w widocznym miejscu i zaproś kumpli niech podziwiają big_smile

Czyszczenie/Konserwacja
Jako ze nie miałem on-roada spaliny tylko elektryka, a spaline off-roada, opowiem jak to robie tongue
Czyszczenie
szybkie z kurzu itp. - co jazde ewent. co dwie tongue
wieksze - zalezy od zabrudzenia np co 5 jazd
calkowite - czyli rozebranie modelu do czesci pierwszych
Konserwacja
- Jak juz wspomniałem wyżej po jeździe zalewamy ARO, aby nam "wyciagnał" wode z silnika
- Czyszczenie filtra powietrza, co kilka jazd np 5-10 (w zaleznosci od charakteru powietrza - syfy i zakurzenie) oczywiscie olejem do filtrow - Air Filter Oil w skrocie AFO

Rady:
- podczas całkowitego rozbierania modelu rozbierajmy model na reczniku (moga byc 2 jeden na model, drugi na czesci) aby uniknąc gubienia lub staczania sie czesci.
- gdy model nie odpala przez dłuzszy czas (ok 15s bezskutecznego szarpania) nalezy sciagniąc grzałke i po chwili sprobowac ponownie
- Przy odpalaniu najpierw wsadzamy grzałke, czekamy 3-4s zeby sie swieca podgrzała i ciagniemy za szarpaka
- Pomocne przy odpalaniu jest nadepniecie na model (jedna noga na przod, druga na tył)

uhhh... ale zem sie rozpisał, choc czuje ze czegos brakuje tongue Mysle ze z moj tutek sie komus choc troche przyda smile

130

(41 odpowiedzi, napisanych Silnik)

BMW napisał/a:

do grzałki którą dostaliśmy wchodzi bateria R14

Dodaj jeszcze ze ma napiecie 1,5V tongue (no akus 1,2 ale ładuje sie pod 1,5 xD)

Kilka zasad:

    * Jezeli odłączysz zasilanie i zauważysz spadek obrotów powinienes zastosować cieplejszą swiece albo wiecej nitro.
    * Jezeli (ciepły) silnik "kopie" przy próbach uruchomienia, swieca jest za gorąca lub jest zbyt dużo nitro.
    * Wiekszosć swiec gorących może być zasilana napięciem 2.0 Volt bez zadnej szkody. Natomiast zimne muszą mieć zasilanie do 1.5 Volta.

131

(10 odpowiedzi, napisanych Radiocontrol Tuning - Kolekcja Hachette)

miziak mi nasunął myśl tongue a włascieie przestroge - nie ciągnijcie do konca bo tak urwiecie sznurek raz dwa. Max to 3/4 ( no moze z malutkim kawałkiem tongue)

132

(7 odpowiedzi, napisanych Sprzedaj/Kup)

swieca R1 jest najcieplejsza czyli stosuje sie je na zimne dni, R8 to naj zilmniejsza stosuje sie na gorace dni. Co to BMW- do takich malych silnikow mowia ze najzimniejsza swiecą jest R4-R5.
Na takie temp. ok 25-30C to kup R4-R5 (Ja jezdze na jednej czy jest 15C czy 30 smile) . Ja na zawodach na swiecy R5 mialem 145C, ale to silnik dwa razy wiekszy smile.
Tekst z rcworld.pl

rcworld.pl napisał/a:

Świece podobnie jak w zwykłym samochodzie różnią się ciepłotą. Ogólnie przyjęta zasada numeracji świec to zakres od 1 do 8. Świeca z oznaczeniem nr 1 jest to świeca najcieplejsza, takie świece są głównie przeznaczone do siników o małych pojemnościach rzędu od .08 do .15. Analogicznie świeca z nr 8 to świeca najzimniejsza przeznaczona do silników .28  i więcej. Jednak świece dobieramy nie tylko do pojemności. Dobór jest głównie uzależniony od warunków atmosferycznych. Latem, podczas gdy temperatura na zewnątrz oscyluje w granicach 25 – 35oC nie możliwe jest używanie świec najcieplejszych gdyż silnik będzie pracował w wysokich temperaturach, analogicznie w niskich temperaturach powietrza nie można używać świec ultra zimnych, gdyż możemy spotkać się z problemami z uruchomieniem modelu.

Świece dzielimy również na świece zwykłe i świece turbo, które różnią się od siebie gwintem oraz zasadą działania. Świece typu turbo zwiększają wydajność silnika o ok. 20%, są jednak przeznaczone głównie do modeli torowych, w modelach terenowych zaś rzadko stosowane.

133

(18 odpowiedzi, napisanych Sprzedaj/Kup)

no  wlasnbie nie wiem tongue trzeba by napisac maila do sprzedawcy

134

(18 odpowiedzi, napisanych Sprzedaj/Kup)

Tu masz opis z allegro 9jakby zasłanioał obrazek)
Hex 12 mm, wym zewn: 37,8mm,wym. pomiędzy otworami: 32,5
szerokość obudowy: 18,9 mm
Zapytaj sie goscia czy pasuje do silnika Thunder Tiger (mozesz podac model) na poj 2,11 (.12)
Ja bym bral cos bardziej cos bradziej "renomowanego" tongue
szrpanka firmy S.H http://www.rcwroblik.pl/Kompletna+szarp … D=57610199

135

(13 odpowiedzi, napisanych Układ napędowy)

Czyli co bylo przyczyną ? tongue

136

(14 odpowiedzi, napisanych NA lUziE)

z twojego postu wnioskuje ze chcesz "odlać" silnik tongue
-odkrecasz swiece
-przekrecasz model
-szarpiesz klika razy zeby paliwo wylecialo
-wkrecasz swiece
- a dalej robisz tak jakbys chcial odpalac

empiq napisał/a:

czy to pomoze jak  wszystko rozkrece wyczyszcze

w sensie ? chcesz rozebrac cały silnik ? tongue

137

(18 odpowiedzi, napisanych Sprzedaj/Kup)

U mnie tez kumpel jak szarpał (dałem mu sprobowac) to urwał sznurek. i tak z biegem czasu urywała sie co chwile (ze sznurka 30cm zostało jakies 15cm tongue) I znalazlem sobie na rcworld.pl
tylnią scianke pod roto. Wsadza sie tam walek imbusowy i kreci np. wietarką. W moim przypadku sie oplaca bo wydzie tak samo jak za szarpanke... a bedzie chyba lepsze tongue

138

(13 odpowiedzi, napisanych Układ napędowy)

aa ja zapomniałem ze bejcy ma dwubiegową skrzynie tongue A to sie na tym nie znam ale dołączam do mojej listy jeszcze: regulacja skrzyni
A probowałes zmiejszyc obroty trymerem na apce ?

139

(8 odpowiedzi, napisanych NA lUziE)

BMW napisał/a:

jak nie chcesz tak jak w instrukcji to poprostu jeździj normalnie ale nie dawaj gazu na maxa i tyle.

Docieranie jest najwazniejsze i od niego zalezy jak silnik bedzie pozniej chodził. Wypal pierwszy bak normalnie "na luzie" tak zeby koła nie dotykały ziemi (np. na cegłowce)
Drugi bak mozesz sobie jezdzic normalnie tzn. 1/4 gazu gaz-luz-gaz-luz nie musisz hamować tongue
trzeci - 1/2 gazu
czwarty - 3/4 gazu
piaty - pelen gaz
szosty - normalna jazda bez "luzu" tongue
Ja bym bez termometra nie ruszał tongue Na dotarcie max 110-120C
P.S silnik gaś na kole zamachowym (np. butem chociaz buty sie lekko niszczą tongue)

140

(14 odpowiedzi, napisanych NA lUziE)

BMW napisał/a:

dokręć mocniej świece jak nie jest dokręcona

Ale nie za mocno bo zerwiesz gwint tongue (sam tak zrobiłem 1 dzien przed zawodami tongue Ale zrobili mi w zakładzie - wkrecili taką przejściowke z 10mm na 8mm)

empiq napisał/a:

i czy moge na noc zostawic paliwo w modelu, jak nie uda mi sie naprawic?

Ja nie zostawiam (no niekiedy jak zapomne tongue) bo pozniej bedzie zbiornik zasyfiony.

może za mało paliwa wpompowuje albo coś....

Sciagnij wezyk z wydechu i dmuchnij tak zeby paliwo doszło troche za króciec gaznika, albo zatkaj wydech palcem i pociagnij za szarpaka, i poczekaj az paliwo dojdzie. Jak czujesz opor przy szarpaniu, to oznacza ze silnik zalałeś, odkrec swiece, przekrec model. pociagnij kilka razy za szarpaka i wkrec swiece spowrotem.

141

(4 odpowiedzi, napisanych Silnik)

Kurna tongue miałem posta napisać w niedziele i przegladarke zamknąłem i zapomniałem o tym tongue
To ja zarzuce instrukcje montażu (UWAGA SKOMPLIKOWANY MONTAŻ tongue) od mojego filtra.
http://img235.imageshack.us/img235/5109/filtrgd1.png

142

(13 odpowiedzi, napisanych Układ napędowy)

Są dwa wyjscia:
- trymer serwa gazu na apce
- skręcenie jałowych (ale o tym juz było tongue)

143

(41 odpowiedzi, napisanych Silnik)

tak BMW ale na ile Ci starcza tongue kilka razy kupisz baterie i zwroci Ci sie jak na akku tongue
filipo1 szukaj akumulatorów Sub-C (R14) dostaniesz je w prawie kazdym sklepie. Przy zakupie patrz na pojemność, im wieksza tym dłuzej będziesz odpalał na jednym ładowaniu (4300mAh to max na Sub-C)

144

(41 odpowiedzi, napisanych Silnik)

Kilka pytaŃ
1. Jakie tam wchodzi akku ?? R14 ??
2. Masz ładowarkę czy chcesz zestaw akku+ładowarka ??

145

(41 odpowiedzi, napisanych Silnik)

Taka mała rada: po zalaniu silnika After run'em przed nastepnym odpaleniem radze wykrecić swiece i pociągnąc pare razy szarpakiem, zeby "wypluć" ARO, bo on troche przeszkadza w odpalaniu:) .
bicker: dopoki nie masz ARO to zeby silnik nie zardziewiał tongue mozesz odpalać go co dzieŃ np. na minute  smile

146

(41 odpowiedzi, napisanych Silnik)

spróbuj odpalic na lekko otwartej przepustnicy.

147

(41 odpowiedzi, napisanych Silnik)

podly napisał/a:

Idealem jest posiadanie termometru na podczerwien, niestety sa one drogie, ale rownie swietnie do tego nadaja sie termometry cyfrowe w miernikach elektronicznych (okolo 30pln) np. takie jak ten: http://www.allegro.pl/item197366881_miernik_dt_9208a_poj200uf_temp_wyprzedaz_60_.html

Nie polecam zwykłych termometrów, nie są zbyt dokładne. Termometr moze i drogi (ok 130zl w sklepie)
Ja trafiłem na okazje i kupiłem od kumpla z teamu za 80zł big_smile Uzywki termometry chodzą po 60-90zł (allegro, rcauto).
Aaa i nie wiem czy ktos pisał, temperature mierzymy na czubku swiecy, nie na radiatorze (termometr IRda dociskamy do radiatora i kierujemy promien na swiece.

P.S czyżby to jutro był ten najważniejszy element do waszych BMW'ic big_smile ??

148

(15 odpowiedzi, napisanych Akcesoria)

Ja gdzieś czytałem (chyba na RCAUTO) ze w tornadzie jest dużo oleju i silnik nie ma az takiej mocy - doszło do tego ze gosc na bigbanie był szybszy od tego na tornado smile

149

(15 odpowiedzi, napisanych Akcesoria)

bicker ja tez jezdze na big banie wypaliłem ponad 2L w Ofnie, i nie ma żadnych problemów. Często odpala po pierwszym pociągnięciu szarpakiem smile
Nie ma sensu wydawac 200zł na paliwo kore trace pod dom hmm, na zawody i tak nie pojade bo za duży silnik (4.3ccm) musiałbym zmienić - wtedy zmienie paliwo smile

150

(4 odpowiedzi, napisanych Tuning)

Rozumiem ze mowicie o wkretarkach akumularowych tongue
To takie maja od 550 do 700 obr/min. Najczesciej 550 big_smile
Tez myslałem o skrzynce ale z alu, narazie nie mam czasu neutral