Odp: Kupię Świece, PILNE
Sąsiad szedł sobie z pieskiem na spacerek, przysedł pogadać z moimi starymi i puścił żeby se łaził, ja grałem sobie na ps2 a on sobie poszedł do mojego pokoju i zaczął się bawić świecą
Odp: Kupię Świece, PILNE
Już nieaktualne, gabelek się splątał, odpalić jakoś się da, ale są problemy.
6 2007-06-09 17:49:34 (edytowany przez MaxTunning 2007-06-09 17:52:33)
Odp: Kupię Świece, PILNE
No dobra niech będzie, wpakowałem za mocną baterię, oferta zakupu nadal aktualna!
(Która świeca ze strony http://www.rcwroblik.pl/x_C_Dz__PND_57610142__PZTA_0.html pasowała by do naszego BMW?)
7 2007-06-09 22:54:33 (edytowany przez kaper 2007-06-09 22:55:39)
Odp: Kupię Świece, PILNE
swieca R1 jest najcieplejsza czyli stosuje sie je na zimne dni, R8 to naj zilmniejsza stosuje sie na gorace dni. Co to BMW- do takich malych silnikow mowia ze najzimniejsza swiecą jest R4-R5.
Na takie temp. ok 25-30C to kup R4-R5 (Ja jezdze na jednej czy jest 15C czy 30 ) . Ja na zawodach na swiecy R5 mialem 145C, ale to silnik dwa razy wiekszy .
Tekst z rcworld.pl
Świece podobnie jak w zwykłym samochodzie różnią się ciepłotą. Ogólnie przyjęta zasada numeracji świec to zakres od 1 do 8. Świeca z oznaczeniem nr 1 jest to świeca najcieplejsza, takie świece są głównie przeznaczone do siników o małych pojemnościach rzędu od .08 do .15. Analogicznie świeca z nr 8 to świeca najzimniejsza przeznaczona do silników .28 i więcej. Jednak świece dobieramy nie tylko do pojemności. Dobór jest głównie uzależniony od warunków atmosferycznych. Latem, podczas gdy temperatura na zewnątrz oscyluje w granicach 25 – 35oC nie możliwe jest używanie świec najcieplejszych gdyż silnik będzie pracował w wysokich temperaturach, analogicznie w niskich temperaturach powietrza nie można używać świec ultra zimnych, gdyż możemy spotkać się z problemami z uruchomieniem modelu.
Świece dzielimy również na świece zwykłe i świece turbo, które różnią się od siebie gwintem oraz zasadą działania. Świece typu turbo zwiększają wydajność silnika o ok. 20%, są jednak przeznaczone głównie do modeli torowych, w modelach terenowych zaś rzadko stosowane.
GS CL-1 PRO Team Kit Brushless Turnigy 2400kV + HK150A
Asso TC5R + Novak XBR 8.5T