1 (edytowany przez kaper 2007-08-29 13:58:26)

Temat: Co to właściwie "Subaru Impreza" ?

Trochę o Subaru Impreza
Subaru Impreza - model samochodu osobowego marki Subaru. Produkowany od roku 1993, jest następcą modelu Leone (pierwszego masowo produkowanego samochodu osobowego z napędem na cztery koła).

Pierwsza generacja (GC)

1998 Subaru Impreza GT (karoseria GC)
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/a/af/Impreza_GT_1.jpg/250px-Impreza_GT_1.jpg

Subaru oznacza pierwszą generację Imprezy jako typ GCA (czterodrzwiowy sedan) lub GCB (pięciodrzwiowe kombi). Na rynki Japonii i USA dostarczano również dwudrzwiowego sedana, mylnie nazywanego coupé, oznaczonego jako typ GCF. Początkowo auto dostępne było z silnikami wolnossącymi (wersja GL) o pojemnościach 1.6, 1.8 i 2.0 litrów. Tradycyjnie dla marki Subaru, wszystkie te silniki skonstruowano w układzie przeciwsobnym (bokser). W większości modeli napęd przenoszony jest na obie osie za pomocą centralnego dyferencjału wyposażonego w sprzęgło wiskotyczne. Standardowo dobrze wyposażone (m.in. hamulce wzbogacone o czteroczujnikowy i czterokanałowy system ABS, elektrycznie sterowane szyby i lusterka, wersja kombi posiadająca reduktor) auto przeznaczone dla segmentu C miało pozostawiać niezatarte wrażenie (ang. to impress), stąd m.in. tłumaczy się nazwę modelu. Pożądany rozgłos przyniosła jednak Imprezie dopiero wersja z silnikiem turbodoładowanym, która powstała aby zastąpić w Rajdowych Mistrzostwach Świata starzejący się model Legacy.

Druga generacja (GD)

2001 Subaru Impreza WRX (pierwsza wersja karoserii GD)
drmotorsport.co.uk/Drm--1r.JPG

2004 Subaru Impreza WRX STI (druga wersja karoserii GD)
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/2/2d/2004.subaru.impreza.wrx.arp.jpg/250px-2004.subaru.impreza.wrx.arp.jpg

2006 Subaru Impreza WRX STI (trzecia wersja karoserii GD)
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/9/9e/2006-WRX-STI.jpg/250px-2006-WRX-STI.jpg

W roku 2000 firma wprowadziła nową stylistykę swoich samochodów osobowych. Wnętrze oraz nadwozie zostały zaprojektowane od podstaw, a model oznaczany jest od tej pory jako GDA (sedan) lub GDB (kombi). Ujednolicono też nazwę wersji turbodoładowanej, która na całym świecie nazywa się Impreza WRX. Po raz pierwszy na starym kontynencie pojawiła się oficjalnie kultowa odmiana o jeszcze bardziej agresywnych parametrach: Subaru Impreza WRX STi (265 KM), którego premiera nastąpiła we wrześniu 2001 roku. Pierwsza wersja karoserii GD zwana jest (ze względu na charakterystyczne okrągłe reflektory) "bug-eye" (ang.: "biedronkooka").

Charakterystyczną cechą platformy GD jest znaczne zróżnicowanie konstrukcyjne modelu sedan i kombi. W przeciwieŃstwie do platformy GC, w której samochody kombi i sedan różniły się konstrukcją dopiero od linii trzeciego słupka dachowego, kombi GD jest węższe i różni się od sedana GD wszystkimi blachami nadwozia poza przednią maską.

Początkowo Impreza WRX dostępna była wyłącznie z silnikiem o mocy 218KM, przeniesionym bezpośrednio z poprzedniego modelu. Dopiero w roku 2003, zwiększono mocy silnika z WRX do 225KM, a WRX STI do 280KM za pomocą wymiany elektroniki sterującej. Równocześnie zrezygnowano ze wzbudzających kontrowersje okrągłych lamp przednich i zastąpiono je bardziej standardowymi lampami z charakterystyczną łezką - stąd model ten nazywany jest "teardrop" (ang.: "łza").

W roku modelowym 2006 po raz kolejny zmodyfikowano przód samochodu. Nowe reflektory przednie (nawiązujące stylistycznie do modelu Legacy) wyposażono w soczewkowe światła mijania (ksenonowe od wersji 2.0 RC wzwyż), zmieniono maskę, zderzak przedni oraz atrapę - ta wersja nadwozia nazywana jest "hawkeye" (ang.: "oko jastrzębia"). . Zmiany objęły również tylną część samochodu - zmodyfikowano kształt tylnych świateł i zderzaka. Największą zmianą ukrytą wewnątrz poprawionego nadwozia jest wprowadzenie do wersji 2.0 RA i RC nowych, wolnossących jednostek dwulitrowych ze zmiennymi fazami rozrządu o mocy 160KM, a do WRX oraz WRX STI turbodoładowanych silników o pojemności 2,5 litra, znanych wcześniej tylko z rynku amerykaŃskiego.

Rok modelowy 2007 oprócz minimalnie zmienionych tylnych świateł oraz tylnego dyferencjału TorSen w wersji STI nie przyniósł żadnych znaczących zmian. Wprowadzono silnik o pojemności 1.5 litra i mocy 105KM, co czyni go najsłabszą, ale jednocześnie najoszczędniejszą jednostką napędową dostępną w tym modelu.

Trzecia generacja (GH)

2008 Subaru Impreza WRX (pierwsza wersja karoserii GH)
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/b/b5/Subaru_Impreza_WRX_at_NYIAS.jpg/250px-Subaru_Impreza_WRX_at_NYIAS.jpg

Na salonie samochodowym w Nowym Jorku w 2007 zaprezentowano trzecią generację Subaru Impreza, która zgodnie z przewidywaniami i dostępnymi wcześniej zdjęciami szpiegowskimi jest samochodem nadwoziem typu hatchback. Jedynie rynek amerykaŃski otrzyma model WRX w kształcie klasycznego sedana. Poza kształtem, zmiany dotyczą nowego wielowahaczowego zawieszenia tylnego i drobnych korekt w wartości obrotów silnika, przy których osiągany jest maksymalny moment obrotowy.

--++--++--++--++--++--++--++--++--++--++--++--++--++--

Kolekcja DeAGOSTINI

*Skala 1:10
*Napęd elektryczny: silnik 540RS (pot. blaszak)
*Dwukanałowa 27MHz cyfrowo-proporcjonalna jednostka sterowania radiowego z sześcioma dostępnymi częstotliwościami
*Regulowany kąt pochylenia kół, amortyzatory i układ kierowniczy
*Wymienna bateria niklowo-kadmowa (Ni-Cd) z sześcioma ogniwami 7,2V, minimum 1300mAh (w kolekcji 1600mAh)
*Kontroler szybkości z trzema przednimi biegami i jednym wstecznym, z oporem 15W i bezpiecznikiem 10A
*Napęd na dwa koła
*Wymiary: długość 345mm szrokość 188mm

Cennik
nr1 9,90
nr2 17,90
nr3-29 24,90
nr30-55 26,90
Numer Specjalny (ładowarka + akumulator) 74,90

RAZEM 1447,50zł

HPI Savage X SS Brushless HK2370kV + HK150A
GS CL-1 PRO Team Kit Brushless Turnigy 2400kV + HK150A
Asso TC5R + Novak XBR 8.5T

Share