1

(12 odpowiedzi, napisanych NA lUziE)

Hehe.. dlatego o ile mi wiadomo to na samoloty potrzebna jest licencja wink

2

(12 odpowiedzi, napisanych NA lUziE)

v max. jest tylko kwestia doboru zebatek. Przy tej masie i na takim silniku pewnie i 200 by sie dalo zrobic, kwestia tylko ile sie bedzie rozpedzal do tej predkosci. Powyzej 60km/h jest i tak powalajaca przy tym przyspieszeniu i masie tego samochodu - nie jestem w stanie sobie wyobrazic co by sie stalo np. z moja stopa gdyby cos takiego rozpedzonego na max uderzylo mnie w kostke.

empiq: oprocz benzyny kup sobie przynajmniej olej do fitra i ARO, przydal by sie tez termometr. Obrotomierzem nic nie zmierzysz przy tych gabarytach - mozesz ewentualnie dopplerem zmierzyc albo radarem. No chyba zeby go puscic przed jadacym samochodem ale to troche ryzykowne. Jesli ten model ktory kupiles jest uzywany, to dobrze by go bylo rozebrac na czesci pierwsze i zlozyc od poczatku poprawiajac wszystkie usterki wynikle z eksploatacji i robiac dokladny przeglad silnika.

3

(41 odpowiedzi, napisanych Silnik)

No to git ;] Olej do filtra raczej nie zastapi after-run'a - ARO ma specjalne wlasciwosci wiazania w sobie czasteczek wody i resztek paliwa przez co zapobiega korozji, zwykly olej tego nie robi. Kup sobie tego afterka, to nieduzy wydatek a taka duza butla za 25zl starczy na baaaaardzo dlugo bo tego sie tylko kilka kropli wlewa.

4

(7 odpowiedzi, napisanych Radiocontrol Tuning - Kolekcja Hachette)

Cierpliwosci, dwa lata zbierania - kilka dni nic nie zmienia ;] A ja wczoraj troche posmigalem, wzbudza zainteresowanie wsrod ludzi hehe - masa gawiedzi ogladala. Ogolnie bez problemow, silniczek chodzi idealnie.

5

(7 odpowiedzi, napisanych Radiocontrol Tuning - Kolekcja Hachette)

Na razie docieralem, za godzinke smigam troche wiecej poszalec na parkingu pod centrum handlowym ;]

6

(3 odpowiedzi, napisanych NA lUziE)

Noo... to gratz ;] Pokaz foti autka ;] Ze 100 tys pewnie wydales nie? ;]

7

(7 odpowiedzi, napisanych Akcesoria)

Nie mozna tam wsadzac baterii, raczej nie uciagnie, trzeba akumulator sobie zakupic. Z tego co wiem, to nawet na R20 jest problem z zagrzaniem swiecy, czasami ludzie lacza 2xR20 i odpalaja. Akumulator rozmiaru SC jest odpowiedni - ja sobie zakupilem u rojny taki: http://www.rojna.pl/index.php?p1877,ib3800-intellect-akumulator-3800mah-1-2v-nimh

8

(7 odpowiedzi, napisanych Radiocontrol Tuning - Kolekcja Hachette)

A w numerze oczywiscie:

Lacznik silikonowy
Zaciski
Tlumik
Srubka montazowa

Nasz samochod jest juz w 100% kompletny i mozemy smialo go odpalac ;]

9

(41 odpowiedzi, napisanych Silnik)

bicker - swieca dobrze nagrzana? Do tej ladowarki co byla w zestawie trzeba akumulator a nie baterie - bateria nie da rady. Wolne obroty masz dobrze ustawione?

10

(41 odpowiedzi, napisanych Silnik)

zalezy jak twarde chcesz amortyzatory... rozpietosc praktycznie od 20WT do 70WT - im wyzsza liczba tym olej bardziej gesty, do jazdy pod domem itp. raczej nie odczujesz roznicy, mozesz tak posrednio okolo 40 - 50 kupic.

11

(41 odpowiedzi, napisanych Silnik)

after-run'a trzeba lac jak odstawiamy model na kilka dni, jak na jeden dzien to mozna olac sprawe, inaczej silnik nam zardzewieje - paliwo modelarskie takie juz ma niestety wlasciwosci wredne. Tak czy inaczej after-run jest taniutki w porownaniu z nowym silnikiem, a leje sie go kilka kropli i rozprowadza krecac delikatnie szarpakiem. Jesli prawidlowo zatrzymalismy silnik (przez zatrzymanie kola zamachowego a nie przez brak paliwa) to dobrze jest wykrecic swiece i odwrocic do gory kolami samochod wylewajac resztke niespalonego paliwa przed wlaniem aftera.

12

(1 odpowiedzi, napisanych Silnik)

Poszukaj na forum, juz o tym bylo.

13

(41 odpowiedzi, napisanych Silnik)

Sory, ale ten artykul to mozna o kant dupy rozbic. Ogolnie regulacja bez tlumika jest raczej bez sensu, bo charakterystyka sie zmieni po zalozeniu wydechu. Temperatura to podstawa - wlasciwie do tego sprowadza sie regulacja silnika - zeby mieszanka byla na tyle bogata/uboga zeby silnik sie nie przegrzewal, tzn - jak za cieply silnik, to dajemy wiecej paliwa/mniej powietrza na gazniku, jak za zimny to dajemy mniej paliwa/wiecej powietrza. Na dotarcie wystarcza jakies 4 zbiorniczki (mniej niz pol litra) paliwa. Czesc docierania na obciazeniu (podczas powolnej jazdy) jest najwazniejsza. Silnik zatrzymujemy TYLKO poprzez zatrzymanie np. palcem kola zamachowego, a nie przez ograniczanie doplywu paliwa itp. Docieranie na paliwie innym niz to na ktorym jezdzimy jest bez sensu - nic nie daje, a po zalaniu docelowego paliwa cala regulacja musi byc przeprowadzona od nowa. Idealem jest posiadanie termometru na podczerwien, niestety sa one drogie, ale rownie swietnie do tego nadaja sie termometry cyfrowe w miernikach elektronicznych (okolo 30pln) np. takie jak ten: http://www.allegro.pl/item197366881_miernik_dt_9208a_poj200uf_temp_wyprzedaz_60_.html Po zakonczonej jezdzie zawsze zalewamy silnik after-runem (wykrecajac swiece albo filtr powietrza) - inaczej nam zardzewieje i bedzie sie nadawal do wyrzucenia. Silnik mozna odpalac tylko na otwartej przestrzeni - w zadnym wypadku w domu tudziez innych zamknietych pomieszczeniach - spaliny paliwa modelarskiego sa diabelnie toksyczne i trujace, a do tego z tlumika zawsze troche ropy cieknie. Jesli komus zdarzy sie przypadkiem polknac troche paliwa, to koniecznie powinien wypic setke czystej wodki i zadzwonic po lekarza - wodka - etanol zatrzymuje wchlanianie metanolu.

14

(11 odpowiedzi, napisanych Nadwozie)

noo... tak jest jak mowi tteessaa.. i w gazetce maluja OD WEWNATRZ a nie od zewnatrz. I tak tez nalezy malowac. Raz ze lexan nadaje lakierowi sliczny polysk, a dwa, ze lakier nie jest tak bardzo narazony na uszkodzenie w skutek obtarcia, uderzenia etc.

15

(23 odpowiedzi, napisanych Silnik)

16% oil + formula do nowego silnika jak znalazl ;] Kupowanie ponad 2,5l na przecietne potrzeby to chyba za wiele jednak. Wiadomo - zalezy ile ktos bedzie jezdzil, ale 5l w sezon to nie jest malo, a raz otwarte paliwo zbyt dlugo stac nie lubi bo wietrzeje.

16

(15 odpowiedzi, napisanych Radiocontrol Tuning - Kolekcja Hachette)

a u mnie nawet jak jest do gory to zachacza jakies pol milimetra o wieksze kolo hmm moze mam jakis krotszy ten docisk hamulca? Nie wiem w sumie, tak jak zrobilem powinno dac rade.

17

(15 odpowiedzi, napisanych Radiocontrol Tuning - Kolekcja Hachette)

tteessaa: no faktycznie ciekawe, tym bardziej ze kombinowalem identycznie jak Ty zalozyc i to ucho mi dotykalo do wiekszego kola hmm kij z tym, wygiete tez dziala dobrze wink

18

(15 odpowiedzi, napisanych Radiocontrol Tuning - Kolekcja Hachette)

tteessaa - pokaz fotke albo opisz dokladniej bo nie kumam co zrobiles ;]

19

(15 odpowiedzi, napisanych Radiocontrol Tuning - Kolekcja Hachette)

no ja delikatnie wygialem, na razie podczas testow nie wykazuje tendencji do wyprostowywania sie nawet przy hamulcu wcisnietym na max. Ogolnie problem to nie jest moze i specjalny, bo nie powoduje poruszenia sie srubki, ale jednak meczy to bardziej serwo jak obciera.

20

(30 odpowiedzi, napisanych Akcesoria)

heheehe ;] guzik tam nie zna ;] Jak kolega nie chce kleic lepiszczem, to niech nie klei - porozlatuje sie wszystko w cholere po kilku godzinach zabawy ;]

21

(15 odpowiedzi, napisanych Radiocontrol Tuning - Kolekcja Hachette)

Przegieli pale maksymalnie z odkrecaniem kolanka wydechu - trzeba bylo napisac wczesniej zeby nie skrecac tego na maxa, ja mam porzadnie skrecone wiec sobie te sruby wkrecilem szczypcami z boku. Wsadzenie silnika na miejsce to tez dosyc brutalna metoda na chama, no ale coz. Z regulacja ciegien gazu/hamulca tez sporo zabawy.

22

(15 odpowiedzi, napisanych Akcesoria)

Jo, powiem nawet wiecej - nie tylko nie trzeba, ale NIE MOZNA. Mieszanie paliwa z dodatkami to wyzsza szkola jazdy i przy malym doswiadczeniu mozna sobie tym wiecej narobic problemow niz cos zyskac. Np. moze sie okazac ze olej ktory fabrycznie jest z paliwem nie laczy sie z tym ktory dolewamy i splynie na dol butelki - zostanie nam na gorze firmowa mieszanka a na dole sam olej. Ale to jeszcze jest bardzo optymistyczny scenariusz - w gorszym wypadku olej dolewany moze sie wiazac z olejem zintegrowanym ale jednoczesnie zrywac polaczenia z pozostalym paliwem co moze skutkowac splynieciem calego oleju z paliwa na dno butelki a w skutkach zywklym zatarciem silnika itp itd.

Modelarstwo (nawet papierowe) to nie jest tania zabawa. Koszt modelu to jeszcze nic w porownaniu z kosztem jego utrzymania, a czesto proby oszczednosci na materialach eksploatacyjnych moga odbijac sie pozniej na zywotnosci elementow modelu.

[edit]

Warto jeszcze dodac, ze silniki modelarskie (a samochodwe szczegolnie) sa BARDZO MOCNO wysilone - kreca sie ponad 30.000 razy na minute (jakies 7 razy wiecej niz typowe silniki samochodowe 1:1 i jakies 2-3 razy wiecej niz silniki w samochodach F1!) dlatego tez sklad mieszanki jest dla nich KRYTYCZNY - stad tez jej cena.

23

(15 odpowiedzi, napisanych Radiocontrol Tuning - Kolekcja Hachette)

Tez mialem ten problem - wnionskow kilka - albo za krotki wal o czesci milimetra, albo zle wyprofilowany beben. Grubosc lozysk i szesciokata sprawdzilem lopatologicznie, wiec tutaj przyczyne wykluczam. Rozwiazanie z wkreceniem sruby na klej wydaje sie sensowne, ale nie rezygnowal bym w tym wypadku z podkladki bo i po co. Cala kwestia polega na idealnym wkrecenia sruby w moment, w ktorym beben obraca sie plynnie a jednoczesnie nie mozna nim poruszyc wzdluz walu. Obroty jalowe beda 'dokrecaly' srube (dlatego podkladka jest OK - utrudni 'zerwanie' kleju) a w trakcie jazdy beda dokuczliwe tylko wibracje (male lozysko wchodzilo u mnie tak ciasno, ze nawet bez sruby nie powinno sie to ruszyc). Kontrolnie mozna probowac delikatnie splanowac szesciokat, ale to juz w zaleznosci od odleglosci bebna od kola zamachowego - u mnie jest 0,5mm wiec nawet nie probowalem ruszac. Dokrecenie sruby w takim wypadku moze skutkowac uszkodzeniem lozyska (sruba/podkladka wycisnie lozysko) wiec kazdy kto ma z tym problem powinien to robic bardzo delikatnie i z wyczuciem.

24

(5 odpowiedzi, napisanych Nadwozie)

Moze (kazda moze, nawet izolacyjna, byle kleju nie zostawiala na podlozu bo ciezko Ci bedzie to wyczyscic potem), ale tasma malarska jest latwiej. Ona z natury jest taka pomarszczona,przez co daje sie rozciagac a przy tym modelowac w krzywizny, zaokraglenia itp.

25

(5 odpowiedzi, napisanych Nadwozie)

Pomaluj sobie sam! Raz ze przyjemnosc jak fajnie wyjdzie, dwa ze nawet jak spieprzysz to gotowa i pomalowana buda w inecie kosztuje w okolicach 100pln. Odpusc sobie aero, i maluj sprayem, powyklejaj ladnie bude tasma malarska bo to polowa sukcesu a potem lakieruj. A nawet jak nie wyjdzie tak jakbys chcial, to tez sie nie przejmuj - w nr. 90 ma byc druga polakierowana buda, a pozatym jak przyorasz (co nieuniknione hehehe) kilka razy w kraweznik, to i tak polowa lakieru odpadnie ;]

250pln za dobry zestaw RC to nie jest duzo ;]